GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Gerçeklik Terapisi ve Seçim Teorisi/4130235
Dersin Adı: Gerçeklik Terapisi ve Seçim Teorisi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Galip YÜKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gyuksel
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Gerçeklik terapisinin insan doğasına bakışını bilir Kuramın olumlu yönlerini ve kısıtlılıklarını değerlendirir. Kuramın çoklu-kültürel açıda
Gerçeklik terapisinde yer alan seçim kuramını kavrar
Gerçeklik kuramında terapötik amaçları diğer bilişsel kuramlarla karşılaştırarak bilir
Terapistin rol ve işlevini, danışan deneyimini, ve danışan terapist ilişkisini diğer kuramlarla karşılaştırır.
Terapide kullanılan teknik ve işlemleri bilir ve benzer tekniklerin adını ve uygulama biçimini anlatır
WDEP bağlamında vaka incelemelerinde danışan profilini değerlendirir.
Kuramın olumlu yönlerini ve kısıtlılıklarını değerlendirir.
Kuramın çoklu-kültürel açıdan değerlendirir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilişsel terapiler ve bilişsel terapiler içinde gerçeklik terapisi: genel sunum
2. Hafta  Gerçeklik terapisinde insan doğası
3. Hafta  Medikal model ve alternatif model olarak gerçeklik terapisi
4. Hafta  Seçim kuramı
5. Hafta  Terapötik amaçlar
6. Hafta  terapistin terapideki rolü ve işlevi
7. Hafta  Danışan deneyimi ve danışan danışman ilişkisi
8. Hafta  Ara-sınav
9. Hafta  Danışan tanılamada WDEP analizi
10. Hafta  Örnek vakalarda gerçeklik terapisinin uygulanması
11. Hafta  Örnek vakalarda gerçeklik terapisinin uygulanması
12. Hafta  Çoklu-kültürel bakışla gerçeklik terapisinin değerlendirilmesi
13. Hafta   Kuramın olumlu yönleri
14. Hafta  Kuramın sınırlılıkları
15. Hafta  Kuramın diğer bilişsel temelli kuramlarla karşılaştırılması
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Glasser, W. (1982). Reality therapy. NY: Harper and Row Pub. Glasser, W. (1998). E new psychology of personal freedom. NY: Harper/Collins Pub. Wubbolding, R. (1988). Using reality therapy. NY: Harper and Row Pub.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanı
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
4
52
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X