GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Güncel Konular/4130133
Dersin Adı: Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Güncel Konular
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mehmet Güven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/mehmetguven/contact
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehmetguven@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrenciler; Psikolojik danışma alanındaki yeni eğilimler, konular, sorunlar hakkında bilgi sahibi olurlar
Karar verme ve profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler
Üst düzeyde sorumluluk ve profesyonellik duygusuyla alanla ilgili çalışmalara katılırlar.
PDR alanıyla ilgili organizasyonlara ve etkinliklere katılırlar
İlgili literatürü takip ederler.
Akademik yayın hazırlama becerisi kazanırlar



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği ve hedefleri Psikolojik danışma ve rehberlikte güncel konular, eğilimler, sorunlar
2. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlikte güncel konular, eğilimler, sorunlar Ödev konularının belirlenmesi
3. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlik alanında profesyonel roller
4. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlikte eğitim ve süpervizyon
5. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlikte araştırma ve değerlendirme
6. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlikte konsültasyon
7. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki uygulamalar ve sorunlar
8. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlik anlayışında uluslar arası bakış açıları
9. Hafta  Çeşitlilik ve çok kültürlü psikolojik danışma (ırk, etnisite, cinsiyet, fiziksel ya da zihinsel yetersizlikler, göçmenlik)
10. Hafta  Psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular
11. Hafta  Zor danışanlarla psikolojik danışma (ölüm, yas, çocuk kaybı)
12. Hafta  Zor danışanlarla psikolojik danışma: bireysel ve toplumsal boyutlu travmatik yaşantılar, cinsel ve/veya fiziksel taciz
13. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması
14. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması
15. Hafta  Dönem ödevlerinin sunumu ve tartışılması
16. Hafta  Genel değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi Türk Psikoloji Dergisi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanındaki Tezler Child Development Child Psychiatry and Human Development Counselor Education and Supervision Developmental Psychology Family Relations Focus on Exceptional Children Journal of Abnormal Child Psychology Journal of Learning Disabilities Journal of School Psychology Professional School Counseling Journal of mental health counseling American School Counselor Association http://www.schoolcounselor.org Counselling Resources.com http://counsellingresource.com/index.shtm
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Araştırma, Sunu, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
2
22
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
3
30
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
2
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X