GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Psikopatoloji/4130106
Dersin Adı: Psikopatoloji
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Selçuk Aslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/saslan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  saslan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
ruhsal bozuklukları tanımlar ve açıklar.
ruhsal belirti ve bulguları tanıyabilme ve rapor eder.
psikopatolojilerin birinci ve ikinci eksende yer alan çok eksenli değerlendirmesini bilir.
depresyon ve ilgili bozuklukları tanımlar.
anksiyete ve ilgili panik, yaygın anksiyete, obsesif kompulsif bozukluk tablolarını tanımlayabilir.
şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar paranoid bozuklukar gibi sanrısal bozuklukarı tanımlar.
ruhsal bozuklukarda temel tedavi yaklaşım ilkelerini bilir.
ruhsal bozuklukarın etiyolojisnde rol oyanayan psikososyal ve biyolojk etkenleri sıralayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dinamik ve bilişsel davranışsal kuramlar açısından Normal ve anormal kavramı ve normallik değerlendirmeleri.
2. Hafta  Davranış bozuklukları gruplandırmaları ICD 10, DSM IV TR ve DSM 5.
3. Hafta  DSM IV TR’de 5 eksenli değerlendirme: komorbidite DSM V yeni sınıflandırma
4. Hafta  Psikopatolojide bir psikolojik danışmanın bilmesi gereken nörolojik ipuçları
5. Hafta  Depresyon ve bipolar bozukluk tanı, klinik ve epidemiyoloji, tedavide temel ilkeler
6. Hafta  Anksiyete bozuklukları, panik bozukluk, yaygın anksiyete, sosyal fobi, travma sonrası stres bozukluğu tanı, klinik ve epidemiyoloji, tedavide temel il
7. Hafta  DSM IV TR’de Kişilik bozuklukları: bilişsel davranışçı ve dinamik bakış açılarıyla etiyolojisi ve epidemiyolojisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Şiddet ve çocukluk ergenlik erişkinlikte görünümleri, trafik te şiddet ve agresyon: “Agresif davranışlarla - öfkeyle baş etme yolları”
10. Hafta  Yeme bozuklukları: bilişsel davranışçı ve dinamik bakış açılarıyla etiyolojisi ve epidemiyoloji
11. Hafta  İntihar davranışı-ergenlik – erişkinlik – yaşlılık
12. Hafta  Cinsel istismar çocukluk ve ergenlik çağında ve erişkinlikte etkileri. Nasıl korunulur?
13. Hafta  Vaka örnekleriyle tanılama ve değerlendirme
14. Hafta  Vaka örnekleriyle tanılama ve değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  American Psychiatric Association (2000). 4th ed. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders DSM-IV Coleman, M.C. (2001). 4th Ed. Emotional and Behavioral Disorders: Theory and Practice Algozzine, B., Ruhl, K., & Ramsey, R. (1991). "Behaviorally disordered? Assessment for identification and instruction." Reston, VA: The Council for Exceptional Children. Gable, R. A., Laycock, V. K., Maroney, S. A., & Smith, C. R. (1991). "Preparing to integrate students with behavioral disorders." Reston, VA: The Council for Exceptional Children. Lewis, T. J., Heflin, J., & DiGangi, S. A. (1991). "Teaching students with behavioral disorders: Basic questions and answers." Reston, VA: The Council for Exceptional Children.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
2
2
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X