GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer (Z)/4130399
Dersin Adı: Seminer (Z)
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 22.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Galip YÃœKSEL
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  -
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alandaki literature izlerler.
Alan hakkýnda yeni geliþmeler hakkýnda bilgi sahibi olurlar.
Alanla ilgili seçtikleri bir konuyu sunma, tartýþma ve raporlaþtýrma becerisi kazanýrlar.
Alandaki araþtýrmacýlarý ve otoriterleri bilirler.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eðitim þeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoþulu yada eþ koþulu bulunmamaktadýr.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle iliþkili önerilen baþka dersler bulunmamaktadýr.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içerik ve yapýsý- Seminer proje ve ödevlerinin belirlenmesi.
2. Hafta  Dersin içerik ve yapýsý- Seminer proje ve ödevlerinin belirlenmesi.
3. Hafta  Dersin içerik ve yapýsý- Seminer proje ve ödevlerinin belirlenmesi.
4. Hafta  Dersin içerik ve yapýsý- Seminer proje ve ödevlerinin belirlenmesi.
5. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
6. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
7. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
8. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
9. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
10. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
11. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
12. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
13. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
14. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
15. Hafta  Ã–dev ve projelerin gözden geçirilmesi ve sunumu
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatým
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
100
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
0
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
14
196
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
12
168
 Materyal tasarlama, uygulama
14
8
112
 Rapor hazırlama
1
18
18
 Sunu hazırlama
1
18
18
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
14
2
28
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
572
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
22.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
22.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X