GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Düşünme Becerileri/4130140
Dersin Adı: Düşünme Becerileri
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. H. Güzin SÜBAŞI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  gyuksel@gazi.edu.tr, guzkurc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Düşünmenin ne olduğunu bilir.
yaratıcı düşünmeyi bilir.
Eleştirel düşünmeyi bilir.
Yansıtıcı düşünmeyi bilir
Problem çözmeyi bilir
Mantıklı düşünmeyi bilir ve mantıksız düşünme ile başa çıkar
Karar verme stratejilerini bilir
Stratejik düşünmeyi bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
   Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Düşünme nedir?
2. Hafta  Düşünme şekilleri ve standartları
3. Hafta  Yaratıcı düşünme
4. Hafta  Mantıklı düşünme ve mantık dışı düşünce ile başa çıkma
5. Hafta  Vize sınavı
6. Hafta  Eleştirel düşünme
7. Hafta  Eleştirel düşünmeyi etkileyen engeller
8. Hafta   Bir alanda ve disiplinde eleştirel düşünme
9. Hafta  Problem çözme
10. Hafta  Karar alma stratejileri
11. Hafta  Yansıtıcı düşünme ve geliştirilmesi
12. Hafta  Stratejik düşünme
13. Hafta  Usta bir düşünür olma
14. Hafta  Düşünme becerileri ile ilgili etkinlik geliştirilmesi
15. Hafta  Düşünme becerileri ile ilgili etkinlik geliştirilmesi
16. Hafta  Düşünme becerileri ile ilgili etkinlik geliştirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Arık. A. (1991) Öğrenme Psikolojisine Giriş İstanbul: İÜEF Bacanlı, H. (2004) Gelişim ve Öğrenme Ankara: Nobel. Bower, G. H. ve Hilgard, E. R. (1982) Theories of Learning. (Fifty edition). Englewood Cliffs: Prentice-Hall Inc. Çelen. N. (2000) Öğrenme Psikolojisi. Ankara: İmge Domjan, M. (2004) Koşullama ve Öğrenmenin Temelleri. Ankara. Türk Psikologlar Derneği yayını. Eggen, P ve Kauchak, D. (2001) Educational Psychology. Ohio: Merrill Prentice Hall. Klein, S B. Ve Mowrer, R R. (Ed) (1989) Contemporaray Learning Theories New Jersey: Hillsade. Klein, S.B. (1996) Learning Principle and Applications (Third Edition) New York: Mc Graw-Hill-Inc. Paul,R;Elder,L.(2013)Kritik Düşünce Ankara:Nobel Nosich,G.Eleştirel Düşünme Rehberi(2012) Ankara Anı yayıncılık
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım,Tartışma, Uygulama Alıştırma,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
6
42
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
2
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
2
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X