GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması (Z)/4130210
Dersin Adı: İleri Grupla Psikolojik Danışma ve Uygulaması (Z)
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Mehmet Güven
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mehmetguven@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Grup yönetme becerilerini gösterebilme
Küçük grup formatında grup dinamiklerini anlama
Grup problemlerini çözebilmek için kendi becerilerini geliştirebilme
Diğer vaka becerilerini yönetebilme becerisini kazanabilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yüksek Lisans Düzeyinde Grupla Psikolojik Danışma
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amacı ve kapsamının açıklanması, öğrencilerin grupla psikolojik danışma uygulaması için duyurularının düzenlenmesi
2. Hafta  Grup liderliği planının ve grup programının hazırlanması
3. Hafta  Grup liderliği planının ve grup programının hazırlanması
4. Hafta  Grupların oluşturulması ve grup yönetme becerilerinin gözden geçirilmesi
5. Hafta  Grupla danışma sürecinin başlaması
6. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
7. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
8. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
9. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
10. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
11. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
12. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
13. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
14. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
15. Hafta  Öğrencilerin yaptıkları grupla psikolojik danışma oturumlarına süpervizyon verilmesi
16. Hafta  Sonlandırma ve değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Voltan-Acar, N. (2017). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. (Geliştirilmiş 13.Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 2. Voltan-Acar, N. (2004). Grupla psikolojik danışmada alıştırmalar-deneyler. (Geliştirilmiş 2. baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. 3. Demir, A. ve Koydemir, S. (2011). Grupla psikolojik danışma. Ankara: PEGEM Akademi. Carroll, M.R. & Wiggins, J.D. (2008). Grupla psikolojik danışmanın öğeleri: kavramlar, ilkeler ve uygulamalar. (Çev. S.Doğan, I. Başaran, M. Aladağ ve B. Yaka). Ankara: PEGEM Akademi. 4. Ceyhun, B. (1996). Grup psikoterapilerine giriş, Ankara: Grup Psikoterapileri Derneği, Yayın No: 6. 5. Corey, G. (2000). Theory and practice of group counseling. (5th Ed.).Pasific Grove: Brooks/Cole. 6. Gazda, G. M., Ginter, E. J., & Horne, A. M. (2001). Group counseling and group psychotherapy; theory and application. Boston: Allyn and Bacon. Morganett, R. S. (2005). 7. Grupla danışma uygulamalarını içeren tez, makale veya diğer kaynaklar.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Uygulama - Alıştırma - Süpervizyon
 -- STAJ / UYGULAMA
  Uygulama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
80
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
20
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
80
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
4
56
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
1
14
 Materyal tasarlama, uygulama
10
2
20
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası literatür bilgisine sahip olmakla birlikte bu bilgilerin teorik olarak ilişkilerini analiz ve sentez eder.X
2
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki literatürü inceleme, tanıma, değerlendirme ve izleme becerisi kazanır.X
3
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki güncel konular, sorunlar ve eğilimler hakkında bilgi sahibi olur.X
4
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik alanındaki profesyonel etkinliklere katılma becerilerini geliştirirler.X
5
Psikolojik danışma oturumlarında belirli bir yaklaşıma göre danışanların problemlerini kavramsallaştırma, vaka formülasyonu, süreci yönetme ve raporlaştırmada kullanır.X
6
Grupla psikolojik danışmayla ilgili kuram, süreç, ilke ve teknikler hakkındaki bilgilerini farklı grupla psikolojik danışma ihtiyacı olan danışanlarla yapılan grupla psikolojik danışma süreçlerinde etkin bir şekilde kullanır.X
7
Meslek rehberliği ve danışmanlığı alanındaki farklı kuramları analiz eder, bunları farklı mesleki danışma ortamları ve farklı özelliklere sahip danışanlara uygulama becerisi kazanır.X
8
Sosyal bilimler alanıyla ilgili araştırma ilke ve tekniklerini bilir, bunları alanıyla ilgili araştırma sürecinde uygular ve raporlaştırır.X
9
Bilimsel araştırma sürecinde kullanılacak veri toplama araçlarını bilimsel kriterlere uygun olarak geliştirir.X
10
Araştırmada kullanılan nitel ve nicel veri toplama yöntemlerini bilir, uygun veri toplama yöntemlerini araştırma sürecinde kullanarak nitel ve nicel veri analizlerini yaparak rapor etme beceri kazanır.X
11
İleri düzeyde aile ve evlilik danışma kuramlarını birbirleriyle kıyaslayabilir, aile ve evlilik danışmanlığı yardım sürecinde uygun müdahale yöntemlerini seçer ve uygular.X
12
İleri düzeyde okul psikolojik danışma ve rehberlik programı planlama, hazırlama/geliştirme, uygulama ve değerlendirme becerisi kazanır.X
13
PDR alanında ulusal ve uluslar arası akademik yayınları izler, inceler ve akademik çalışmalarda nasıl kullanacağını bilir.X
14
Yaşam boyu öğrenme anlayışına ve tutumuna sahip olarak PDR alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler.X
15
PDR alanına katkı sağlayacak akademik çalışmaları fark eder, planlar ve gerçekleştirir.X
16
Ulusal ve uluslar arası yayınları takip edebilmekle birlikte, ulusal ve uluslar arası akademik çalışmaları gerçekleştirme becerisi kazanır.X