GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitim Yönetiminde Alan Araştırmaları II/4120007
Dersin Adı: Eğitim Yönetiminde Alan Araştırmaları II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Ferudun SEZGİN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ferudun
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ferudun@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Araştırma için uygun veri tabanı oluşturur.
Verileri düzenler ve betimler.
Uygun veri analizi tekniklerini belirler.
İleri düzeyde veri analizi tekniklerini bilir ve uygular.
Veri toplama araçlarının özelliklerini açıklar.
Araştırmanın bulgularını uygun şekilde ifade eder.
Araştırma sonuçlarını raporlaştırır.


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmaktadır. Eğitim Yönetiminde Alan Araştırmaları I dersi önerilir.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İstatistiğe ilişkin genel kavramlar
2. Hafta  Verilerin düzenlenmesi, ayıklanması ve betimlenmesi
3. Hafta  Testlerin geçerlik ve güvenirliğinde kullanılan bazı istatistikler
4. Hafta  Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi
5. Hafta  Korelasyon analizleri
6. Hafta  İlişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması
7. Hafta  İlişkili ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Karışık ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması
10. Hafta  Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi
11. Hafta  Çok değişkenli istatistikler
12. Hafta  Parametrik olmayan testler
13. Hafta  Yapısal eşitlik modellemesi
14. Hafta  Meta analiz, meta sentez ve betimsel içerik analizi
15. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş. (2014). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. ve Köklü, N. (2011). Sosyal bilimler için istatistik. Ankara: Pegem Akademi. Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi. Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2008). How to design and evaluate research in education. New York: McGraw-Hill. Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel. Marshall, C., & Rossman, G. B. (2011). Designing qualitative research. Thousand Oaks, CA: SAGE. Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1-2. Eskişehir: Kaan. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştı
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
3
30
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
14
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
208
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanının bilimsel, toplumsal, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi ve ekonomik temellerini bilir ve bu bilgilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır.X
2
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.X
3
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin model ve yaklaşımları eğitim yönetiminin sorunlarının belirlenmesinde ve çözümlenmesinde kullanır.X
4
Eğitim yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası yönelimleri ve toplumsal talepleri alandaki çalışmalar açısından irdeler ve analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Eğitim yönetimi alanına ilişkin çalışmalarında işbirliğinin yollarını arar ve ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanındaki sorunların belirlenmesi ve çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarına yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak ve bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini ifade eder ve savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan yönetsel, bilimsel, kültürel, toplumsal, yasal ve etik sorunların ortaya konması ve çözümlenmesine yönelik görüş geliştirir.X