GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eleştirel Pedagoji/4120005
Dersin Adı: Eleştirel Pedagoji
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Y.Doç.Dr. Ayhan Ural
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/urala
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  urala@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Eleştirel teori, eleştirel eğitim felsefesi, eleştirel eğitim ve eleştirel pedagoji alanyazınına ilişkin genel bir bilgi edinerek kendi çalışma alanıy








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eleştirel Pedagojiye İlişkin Temel Kavramlar
2. Hafta  Eleştirel Pedagojinin Felsefi ve İdeolojik Kökenleri
3. Hafta  Eleştirel Teori Üzerine Okumalar
4. Hafta  Eleştirel Pedagoji Alanyazını Okumaları-I
5. Hafta  Eleştirel Pedagoji Alanyazını Okumaları-II
6. Hafta  Eleştirel Pedagoji Alanyazını Okumaları-III
7. Hafta  Ara Sınav
8. Hafta  Paulo Freire Okumaları-I
9. Hafta  Paulo Freire Okumaları-II
10. Hafta  Henry Giroux Okumaları
11. Hafta  Peter McLaren Okumaları
12. Hafta  Türkiye'de Eleştirel Pedagoji
13. Hafta  Genel Değerlendirme
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  Genel Değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  - Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim Felsefesi. Say Yayınları. İstanbul. - Wullf, Christoph. (2010). Eğitim Bilimi. Çeviri: H.Hüseyin Aksoy. Dipnot Yayınevi. Ankara. - Faucault, Michel. (2013). Hapishanenin Doğuşu. Çeviren: M.Ali Kılıçbay. İmge Kitabevi. Ankara. - Althusser, Louis. (2006). İdeoloji ve Devletin İdeolojik Aygıtları. Çeviren: Alp Timurtekin. İthaki Yayınları. Ankara. - Ferrer, Francisco. (2014). Özgür Eğitim. Çeviri: Hakan Şahin. Pales Yayınevi. İstanbul. - Gaulejac, deVincent. (2013). İşletme Hastalığına Tutulmuş Toplum. Çeviri: Özge Erbek. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Strirner, Max. (2014). Eğitimimizin Sahte İlkesi Ya Da Hümanizm ve Realizm. Çeviri: Fikret Aragüç, M.Hanifi Macit. Fenomen Yayınevi. Erzurum. - Spring, Joel. (1997). Özgür Eğitim. Çeviren: Ayşen Ekmekçi. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Friere, Paulo. (2013). Ezilenlerin Pedagojisi. Çeviri:D.Hattatoğlu ve Erol Özbek. Ayrıntı Yayınları. İstanbul. - Harrison, Steven. (2003). Mutlu Çocuk. Çeviren: Murat
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Araştırma, grup tartışması, beyin fırtınası, soru-yanıt, sokratik tartışma, sunuş.
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
8
8
64
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
6
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
12
12
 Sunu hazırlama
1
8
8
 Sunum
1
6
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanının bilimsel, toplumsal, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi ve ekonomik temellerini bilir ve bu bilgilerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalarına yansıtır.X
2
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin edinilen bilgileri farklı düzeylerdeki eğitim örgütlerinin geliştirilmesi ve etkili yönetilmelerinde uygulayabilmek.X
3
Eğitim yönetimi, liderliği ve eğitimde politika analizine ilişkin model ve yaklaşımları eğitim yönetiminin sorunlarının belirlenmesinde ve çözümlenmesinde kullanır.X
4
Eğitim yönetimine ilişkin ulusal ve uluslararası yönelimleri ve toplumsal talepleri alandaki çalışmalar açısından irdeler ve analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Eğitim yönetimi alanına ilişkin çalışmalarında işbirliğinin yollarını arar ve ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili, bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri eğitim yönetimi, teftişi, planlaması ve ekonomisi alanındaki sorunların belirlenmesi ve çözümüne yönelik girişim ve çalışmalarına yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak ve bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini ifade eder ve savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan yönetsel, bilimsel, kültürel, toplumsal, yasal ve etik sorunların ortaya konması ve çözümlenmesine yönelik görüş geliştirir.X