GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İleri Araştırma Yöntemleri ve Bilgisayarda Veri Analizi/4110224
Dersin Adı: İleri Araştırma Yöntemleri ve Bilgisayarda Veri Analizi
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersle ilgili ve eğitim ve öğretme etkinlikleri sonucunda her öğrenci; 1. Problem yazabilir
2. Problem cümlesi, alt problem, hipotez yazabilir 3. Önem, sayıtlı ve sınırlılıklar yazabilir
4. Tarama ve deneme modellerini açıklayabilir 5. Evren ve örneklem seçimi esaslarını kavrar ve örneklem hesabı yapabilir
6. Veri toplama araçlarının (anketler, ölçekler vb.) özelliklerini açıklayabilir
7. Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirlik hesaplamalarını (faktör analizi vb.) yapabilir
Bilgisayarda; 8. Veri analizi için veri tabanı oluşturabilir
9. Betimsel istatistikleri yapabilir 10. Korelâsyon tekniklerini uygulayabilir
11. Parametrik testleri uygulayabilir (Bağımlı ve bağımsız gruplar t testleri, tek yönlü varyans analizi, çoklu varyans analizleri vb)
12. Parametrik olmayan testleri uygulayabilir (Mann –Whitney U testi, Ki kare, Kruskall Wallis H testi, Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örneklem Test
13. Kovaryans analizi yapabilir 14. Regresyon analizi yapabilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Program geliştirme araştırmalarında problem belirleme
2. Hafta  Problem cümlesi, alt problem, hipotezler
3. Hafta  Önem, sayıtlı ve sınırlıklar
4. Hafta  Araştırma modelleri
5. Hafta  Evren ve örneklem seçimi ve ilgili hesaplamalar
6. Hafta  Veri toplama araçları (anketler, ölçekler vb.) ve özellikleri
7. Hafta  Ölçme araçlarında bilgisayar destekli geçerlik ve güvenirlik hesaplamaları (faktör analizi vb)
8. Hafta  Bilgisayarda; Veri analizi için veri tabanı oluşturma
9. Hafta  Betimsel istatistikler (frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma vb.)
10. Hafta  Korelâsyon teknikleri (Basit ve Kısmi Korelâsyon)
11. Hafta  Parametrik testler (Bağımlı ve bağımsız gruplar t testleri, tek yönlü varyans analizi, çoklu varyans analizleri vb)
12. Hafta  Parametrik olmayan testler (Mann –Whitney U testi, Ki kare, Kruskall Wallis H testi, Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örneklem Testi vb.)
13. Hafta  Kovaryans analizi
14. Hafta  Regresyon analizi
15. Hafta  ..
16. Hafta  ..
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Mehmet TAŞPINAR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/mehmettaspinar)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (mehmettaspinar@hotmail.com)