GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Mesleki ve Teknik Eğitim Sistemlerinde Gelişmeler/4110109
Dersin Adı: Mesleki ve Teknik Eğitim Sistemlerinde Gelişmeler
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Mesleki ve teknik eğitime ilişkin temel kavramları bilir.
Türkiye'deki mesleki ve teknik eğitimin genel yapısını kavrar.
Çeşitli ülkelerdeki mesleki ve teknik eğitimin yapısını kavrar.
Mesleki ve teknik eğitim alanındaki gelişmeleri bilir.
Ülkemizdeki mesleki eğitim ve diğer ülkelerle karşılaştırmalı analizini yapar.
Mesleki ve teknik eğitimde temel yaklaşımları kavrar.
Mesleki ve teknik eğitimde sınav ve belgelendirme konularını bilir.
Mesleki ve teknik eğitimde eğilim ve yönelimleri kavrar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin genel tanıtımı ve içeriği
2. Hafta  Mesleki ve teknik eğitimin tanımı
3. Hafta  Türkiye’de mesleki eğitim
4. Hafta  Türkiye’de mesleki eğitim
5. Hafta  Türkiye’de mesleki eğitim
6. Hafta  Çeşitli ülkelerde mesleki eğitim
7. Hafta  Çeşitli ülkelerde mesleki eğitim
8. Hafta  Mesleki ve teknik eğitimde gelişmeler
9. Hafta  Ülkemizdeki mesleki eğitim ve diğer ülkelerle karşılaştırmalı analizi
10. Hafta  Ülkemizdeki mesleki eğitim ve diğer ülkelerle karşılaştırmalı analizi
11. Hafta  Mesleki eğitimde temel yaklaşımlar
12. Hafta  Eğitim standartları, sınavlar ve belgelendirme
13. Hafta  Mesleki eğitimde eğilimler ve yönelmeler
14. Hafta  Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
8
4
32
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
7
3
21
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
0
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Zeki KAYA)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~zkaya/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (zkaya@gazi.edu.tr)