GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Eğitimde Nitel Araştırmalar/4110007
Dersin Adı: Eğitimde Nitel Araştırmalar
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitimde nitel araştırmalara ilişkin teorik temelleri kavrar.
Eğitimde kullanılan nitel araştırma yöntem ve yaklaşımlarını ve bunlara ilişkin temel özellikleri açıklar.
Nitel araştırma desenlerini ve özelliklerini karşılaştırır
Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemlerini (gözlem, görüşme vs.) karşılaştırır.
Nitel araştırmalarda örnekleme tekniklerini tanır
Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik ilkelerini tanır.
Nitel araştırmalarda analiz tekniklerini ve özelliklerini kavrar
Eğitimde nitel araştırma örneklerini inceler.
Eğitimde nitel bir çalışmayı tasarlar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Eğitimde nitel araştırmalara ilişkin teorik temeller
3. Hafta  Eğitimde nitel araştırmalara ilişkin teorik temeller
4. Hafta  Eğitimde kullanılan nitel araştırma yaklaşımları (Örnek olay, eylem araştırması vs.)
5. Hafta  Eğitimde kullanılan nitel araştırma yöntem ve yaklaşımları (Örnek olay, eylem araştırması vs.)
6. Hafta  Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik ilkeleri
7. Hafta  Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri (gözlem, görüşme vs.)
8. Hafta  Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri (gözlem, görüşme vs.)
9. Hafta  Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemleri (gözlem, görüşme vs.)
10. Hafta  Eğitimde nitel araştırma örneklerinin incelenmesi
11. Hafta  Eğitimde nitel araştırma örneklerinin incelenmesi
12. Hafta  Eğitimde nitel bir çalışma tasarlanması ve uygulanması
13. Hafta  Çalışmaların sunumu ve tartışma
14. Hafta  Çalışmaların sunumu ve tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
20
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
5
60
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
2
6
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
0
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Melek ÇAKMAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/melek)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (melek@gazi.edu.tr)