GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Programlarına Yansıması/4110100
Dersin Adı: 21. Yüzyıl Becerileri ve Eğitim Programlarına Yansıması
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersle ilgili eğitim ve öğretme etkinlikleri sonucunda her öğrenci; 21.Yüzyıl becerilerini gerektiren sebepler açıklayabilir.
21.Yüzyıl becerilerinin kapsam ve sınırlarını açıklayabilir.
21.Yüzyıl becerilerinin nasıl geliştirileceğini açıklayabilir.
21.Yüzyıl becerilerinin nasıl ölçüleceği ve belgelendirileceğini açıklayabilir.
21.Yüzyıl becerilerinin eğitim programlarında yer verilmesi gerekliliğini açıklayabilir.
21.Yüzyıl becerilerinin farklı disiplinler açısından eğitim programlarında yer almasının önemini açıklayabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze eğitim kapsamında düz anlatım, projeye dayalı öğretim, işbirliğine dayalı öğretim, probleme dayalı öğretim, araştırma temelli öğrenme
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  21. Yüzyıl becerilerini gerektiren sebepler, bu becerilerin kapsam ve sınırları, bu becerilerin nasıl geliştirileceği, nasıl ölçüleceği ve belgelendir
2. Hafta  21. Yüzyıl becerilerini gerektiren sebepler, bu becerilerin kapsam ve sınırları, bu becerilerin nasıl geliştirileceği, nasıl ölçüleceği ve belgelendir
3. Hafta  21. Yüzyıl becerilerini gerektiren sebepler, bu becerilerin kapsam ve sınırları, bu becerilerin nasıl geliştirileceği, nasıl ölçüleceği ve belgelendir
4. Hafta   Öğrenme ve yenilikçilik becerileri
5. Hafta  Yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme
6. Hafta  Bilgi, medya ve teknoloji becerileri: Medya okuryazarlığı vb.
7. Hafta   Kariyer ve Yaşam becerileri: Esneklik ve uyum vb
8. Hafta  İnsiyatif ve kendi kendini yönetme, sosyal ve kültürel beceriler vb, üretkenlik ve hesap verebilirlik, liderlik ve sorumluluk vb
9. Hafta  Anahtar Disiplinler, 21. Yüzyıl disiplinlerarası temalar, 21. Yüzyıl destek sistemleri
10. Hafta  21. Yüzyıl Standartları, 21. YY. Becerilerinin Ölçmesi-Değerlendirilmesi
11. Hafta  21. Yüzyıl programı ve öğretimi
12. Hafta  21. Yüzyıl mesleki gelişimi
13. Hafta  21. Yüzyılın Öğrenme Çerçevesi ve Türkiye’de (2017-2018 Eğitim Öğretim Yılından İtibaren) Güncellenen Öğretim Programları
14. Hafta  Öğrencilerin hazırladıkları çalışmaların sunumu
15. Hafta  Öğrencilerin hazırladıkları çalışmaların sunumu
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
60
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
7
3
21
 Sunum
2
3
6
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
0
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
3
21
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Gülay EKİCİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/gekici)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gekici@gazi.edu.tr , gulayekici@yahoo.com)