GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
Seminer/EPÖ-211(DR)
Dersin Adı: Seminer
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci bu dersin sonunda; • Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitimde program geliştirme alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerini inceler ve değerlendirir, • araştırm
• Türkiye’de ve gelişmiş ülkelerde eğitimde program geliştirme alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezleri, makaleleri ve kongre tebliğlerin inceleyerek değerlendirir,
• araştırma konusunu belirler,
• araştırma konusuna göre araştırma önerisini hazırlar,
• araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağını hazırlar,
• ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerini alır,
• araştırmaya başlar ve araştırmayı sürdürür,
araştırmaa verilerini analiz eder,
araştırmayı yazar,
araştırmanın sunumunu yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Dersin Tanımı Dersin hedefleri, işlenişi, uygulama İlkeleri
2. Hafta  2. Hafta: Türkiye’de eğitimde program geliştirme alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi Yüksek lisans tezleri Yüksek lisans düzeyindeki makaleler Kongre tebliğleri
3. Hafta  3. Hafta: Gelişmiş ülkelerde eğitimde program geliştirme alanında yüksek lisans düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi Yüksek lisans tezleri Yüksek lisans düzeyindeki makaleler Kongre tebliğleri
4. Hafta  4. Hafta: Türkiye’de eğitimde program geliştirme alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi Doktora tezleri Doktora düzeyindeki makaleler Kongre tebliğleri
5. Hafta  5. Hafta: Türkiye’de eğitimde program geliştirme alanında doktora düzeyinde hazırlanmış tezlerin, makalelerin ve kongre tebliğlerinin incelenmesi Doktora tezleri Doktora düzeyindeki makaleler Kongre tebliğleri
6. Hafta  6. Hafta: Seminer dersi için araştırma konusunun belirlenmesi, seçimi ve değerlendirilmesi Araştırma konusunun belirlenmesi Araştırma konusunun değerlendirilmesi ve seçimi
7. Hafta  7. Hafta: Seminer dersi için seçilen konunun araştırma önerisine dönüştürülmesi Araştırma önerisinin incelenmesi Araştırma önerisinin biçimlendirilmesi Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının belirlenmesi
8. Hafta  8. Hafta: Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağının hazırlanması ve incelenmesi Hazırlanan ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağının incelenmesi Hazırlanan ölçme aracı ya da ölçme araçlarının taslağının biçimlendirilmesi
9. Hafta  9. Hafta: Araştırma önerisine göre, araştırmada kullanılacak biçimlendirilmiş ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerinin alınması Biçimlendirilmiş ölçme aracı ya da ölçme araçlarıyla ilgili uzman görüşlerinin alınması Alınan uzman görüşlerine göre ölçme aracı ya da ölçme araçl
10. Hafta  10. Hafta: Seminer araştırmasına başlanılması ve araştırma sürecinin izlenmesi Araştırmaya başlanılması Araştırma sürecinin izlenmesi
11. Hafta  11. Hafta:Araştırmaya devam edilmesi ve araştırma sürecinin izlenmesi Araştırmaya devam edilmesi Araştırma sürecinin izlenmesi
12. Hafta  12. Hafta: Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemler ve verilerin analizi Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemlerin gözden geçirilmesi Elde edilen verilerin analizine göre tablolar oluşturulması Verilerin analizine göre elde edilen bulgular
13. Hafta  13. Hafta: Araştırmanın yazımı Araştırmanın yazımında dikkat edilecek hususlar Yazılan araştırmanın kontrolü
14. Hafta  14. Hafta: Hazırlanan araştırma raporunun sunulması, tartışılması ve değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
0
0
0
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
2
28
 Okuma Faaliyetleri
6
3
18
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
3
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
3
21
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Eğitim programları ve öğretim alanının bilimsel, toplumsal, ekonomik, psikolojik, tarihsel, teknolojik, felsefi temellerini alandaki kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yansıtır.X
2
Eğitim programı ve öğretim ilişkisini kullanarak, çeşitli disiplinlere yönelik öğretim ve program tasarıları hazırlar.X
3
Program geliştirme ilke, kuram ve yaklaşımlarını her düzeyde hazırlanan eğitim programı tasarımlarında kullanır.X
4
Ulusal ve uluslararası program geliştirme yönelimlerini alandaki çalışmalar açısından analiz eder.X
5
Alanda sorunların çözümüne yönelik bilimsel araştırmalardan yararlanarak, analiz sonuçlarını ulusal ve uluslararası platformlarda paylaşır.X
6
Alana ilişkin konulara ve sorunlara yönelik, bilimsel araştırmalara dayalı, ulusal ve uluslararası düzeyde özgün çalışmalar yapar.X
7
Program geliştirme süreçlerine yönelik çalışmalarda gerektiğinde ekip çalışması yapar.X
8
Yabancı bir dili bilimsel düzeyde yapılan araştırma ve çalışmalarda etkin bir biçimde kullanır.X
9
Alanda sorunların çözümüne yönelik çalışmalarda aktif rol alır.X
10
Eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri program geliştirme ve öğretimle ilgili sorunların çözümüne yönelik çalışmalara yansıtır.X
11
Alana yönelik konuların tartışılmasında etkili iletişim becerilerini kullanarak bilimsel esaslara dayalı olarak görüşlerini savunur.X
12
Etik kuralları dikkate alarak alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne yönelik görüş geliştirir.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Sevil Büyükalan Filiz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/sevilb)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sevilb@gazi.edu.tr , sevilfil@gmail.com)