GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ETİK HACKER/BEAB5109
Dersin Adı: ETİK HACKER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hack kavramı hakkında bilgi sahibi olmak.
Etik hacker kavramı hakkında bilgi sahibi olmak
Etik hacker olma yolundaki gereksinimler hakkında bilgi sahibi olmak.
Temel siber saldırı ve savunma yönelimli eylemler konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde verilmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hack ve Etik Hacker Kavramlarına Giriş / Temel Kavraml
2. Hafta  Etik Hacker için Temel Ağ Bilgileri
3. Hafta  Etik Hacker için Temel Ağ Detay Bilgileri ve Sanal Çalışma Ortamı Oluşturulması
4. Hafta  Etik Hacker için Temel Linux ve Shell
5. Hafta  Etik Hacker için Temel Windows ve Shell
6. Hafta  Etik Hacker için Temel Python
7. Hafta  İç/Dış Ağ Bilgi Toplama, Sosyal Mühendislik
8. Hafta  Ara Sınav / Ödevler
9. Hafta  Zaafiyet Tarama ve Bulma Süreçleri
10. Hafta  Pasif / Aktif Tarama
11. Hafta  Keşif Zaafiyet Tarama
12. Hafta  Ağ/Port Keşif ve Tarama Araçları
13. Hafta  Web ve Yazılım Güvenliğine Giriş
14. Hafta  Exploitation Giriş
15. Hafta  Final Sınavı
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
22
22
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Adli Bilişim alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Adli Bilişimin, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Adli Bilişim Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Adli Bilişime yönelik yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Adli Bilişim ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Adli Bilişim ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Adli Bilişim ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Adli Bilişimde yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Adli Bilişim alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Adli Bilişim ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Adli Bilişim ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Adli Bilişim ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Utku KÖSE)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://be.gazi.edu.tr/posts/view/title/adli-bilisim-98791)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (utkukose@sdu.edu.tr , utkukose@gmail.com)