GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BENZETİM MODELLERİ/5621306
Dersin Adı: BENZETİM MODELLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   Doç. Dr. Selçuk Kürşat İŞLEYEN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/isleyens
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   isleyens@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bir sistemin benzetim tekniği ile modelleme, analiz etme ve amaçlar doğrultusunda yeni sistemler tasarlama ve karşılaştırma yeteneği








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Olasılık, İstatistik, Bilgisayar Programlama
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş ve Temel Kavramlar
2. Hafta  Benzetim türleri, Benzetimin avantaj ve dezavantajları, Kullanım alanları
3. Hafta  Temel Olasılık ve İstatistik Tekrarı Rassal değişkenler, varyans ve korelasyon, güven aralığı ve hipotez testleri
4. Hafta  Kesikli Olay Benzetimi Tanımlar, kesikli olay benzetimi adımları ve diğer benzetim türleri, el ile benzetim,
5. Hafta  Monte Carlo Benzetimi ve Bilgasayar programı ile uygulanması
6. Hafta  Monte Carlo Benzetimi ve Bilgasayar programı ile uygulanması (Devam)
7. Hafta  Benzetim Yazılımı (ARENA) : Genel Kavramlar
8. Hafta  Temel ARENA blokları
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Arena Örnekleri (Üretim)
11. Hafta  Arena Örnekleri (Servis Sistemi)
12. Hafta  Arena Örnekleri (Sağlık)
13. Hafta  Arena Örnekleri (Tedarik Zinciri Yönetimi)
14. Hafta  Proje Sunumları
15. Hafta  Proje Sunumları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Law, A.M., Kelton, W.D., (2000), Simulation Modelling and Analysis, McGraw Hill Inc. 2. Altiok T, Melamed B, Simulation Modeling and Analysis with ARENA, Elsevier 3. Pegden, C.D., Shannon, R.E., and Sadowski, R.P., (1995), Introduction to Simulation Using SIMAN, McGraw Hill Inc. 4. Banks, J., Carson, J.S., (2000), Discrete Event System Simulation, PrenticeHall
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
7
6
42
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
9
18
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletme birimlerinde gerçekleştirilen bilişim teknoloji uygulamalarını ve sistemlerini kavrar, sistem yönetiminde etkin rol oynar.X
2
İşletmede birimlerde kullanılan bilişim teknoloji ve sistemlerini bilir, sistemin işletmenin ihtiyaçlarına göre tasarlanmasını sağlar.X
3
Bir bilişim sistemi için ilgili analizleri yapar, sisteme ait veri tabanının analiz, tasarım ve uygulama aşamalarındaki bütün süreçleri bilir.
4
İşletmeciliğin günümüz teknolojilerindeki güncel uygulama ve gelişmelerini yakından takip eder, uygulama becerisi edinir.
5
Alandaki güncel gelişmeleri takip eder, bunları sistemli bir şekilde başkalarına da aktarabilir.X
6
Başta kendi alanı olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir.
7
Bu alanın bağlı bulunduğu disiplinler ile bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir, takım çalışmalarında bu disiplinleri ve etkileşimleri göz önünde tutar.X
8
Yüksek Lisans eğitiminde elde etmiş olduğu uzmanlık derecesini akademik düzeyde geliştirebilir.X
9
Bu alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
10
Yönetim Bilişim Sistemleri alanında akademik çalışmaları yürütebilir.