GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI/5041306
Dersin Adı: YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 8
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç. Dr. Talip KELLEGÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/tkellegoz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  tkellegoz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersi başarıyla geçen öğrenciler: 1- Gerçek hayat problemlerinin doğrusal ve tamsayılı doğrusal programlama modellerini kurabilecektir.
2- Doğrusal programlama modellerinin optimal çözümlerini grafik metotla bulabilecektir.
3- Simpleks algoritmasını kullanabilecektir.
4- Dual modeli yazıp dual simpleks yöntemini kullanabilecektir.
5- Gerçek hayat problemlerinin ulaştırma ve atama modellerini kurabilecektir.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Yöneylem araştırmasının tarihçesi
2. Hafta  Yöneylem araştırması ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta  Modelleme (Doğrusal programlama)
4. Hafta  Modelleme (Doğrusal ve Tamsayılı programlama)
5. Hafta  Modelleme (Tamsayılı programlama)
6. Hafta  Modelleme (Tamsayılı programlama)
7. Hafta  Grafik Çözüm Yöntemleri
8. Hafta  Cebirsel Yöntem-Simpleks Metodu
9. Hafta  Cebirsel Yöntem-Simpleks Metodu
10. Hafta  Dualite
11. Hafta  Dualite
12. Hafta  Dual-Simpleks Metodu
13. Hafta  Dual-Simpleks Metodu
14. Hafta  Ulaştirma Problemi
15. Hafta  Ulaştirma Problemi
16. Hafta  Atama Problemi
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Taha, H.,(2003), An Introduction to Operations Research, 7th Ed., Prentice Hall. -Winston, W.L., (1993), An Introduction to Operations Research, 3rd
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Ödev
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
2
3
6
 Okuma Faaliyetleri
16
1
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
1
8
8
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
1
4
4
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
10
2
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
191
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
8
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
İşletme birimlerinde gerçekleştirilen bilişim teknoloji uygulamalarını ve sistemlerini kavrar, sistem yönetiminde etkin rol oynar.X
2
İşletmede birimlerde kullanılan bilişim teknoloji ve sistemlerini bilir, sistemin işletmenin ihtiyaçlarına göre tasarlanmasını sağlar.X
3
Bir bilişim sistemi için ilgili analizleri yapar, sisteme ait veri tabanının analiz, tasarım ve uygulama aşamalarındaki bütün süreçleri bilir.
4
İşletmeciliğin günümüz teknolojilerindeki güncel uygulama ve gelişmelerini yakından takip eder, uygulama becerisi edinir.X
5
Alandaki güncel gelişmeleri takip eder, bunları sistemli bir şekilde başkalarına da aktarabilir.X
6
Başta kendi alanı olmak üzere iş yaşamına ait hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarıyla toplumsal dönüşümü algılayabilir.
7
Bu alanın bağlı bulunduğu disiplinler ile bu disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir, takım çalışmalarında bu disiplinleri ve etkileşimleri göz önünde tutar.X
8
Yüksek Lisans eğitiminde elde etmiş olduğu uzmanlık derecesini akademik düzeyde geliştirebilir.X
9
Bu alanda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.X
10
Yönetim Bilişim Sistemleri alanında akademik çalışmaları yürütebilir.X