GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
MUSEUMS AND CULTURAL LEGACY/STF-306-S
Course Title: MUSEUMS AND CULTURAL LEGACY
Credits 2 ECTS 2
Semester 6 Compulsory/Elective Elective
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  -
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  -
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  -
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
To explain Concepts with other types of museums and museum
To explain History of museums and development of museums in Turkey
To explain The importance of museums in the promotion of Turkish culture, in the field of art and in the field of art education






 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  -Definition of Museums
2. Week  -Museums and Historical Development
3. Week  -Museum Types
4. Week  -Importance of Museums
5. Week  -Examples from Turkey and the World Museum
6. Week  -Traditional Arts and Museums
7. Week  -Museums and Art Education
8. Week  -Midterm Exam
9. Week  -The importance of museum to protect cultural heritage
10. Week  -Collections and documentation in the museums
11. Week  -Museums and and technological possibilities
12. Week  -Virtual museums
13. Week  -Art museums, collecting
14. Week  -Art auctions and gallery
15. Week  -Technical structuring in the museums; Display, lighting, protection and security
16. Week  -Final Exam
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
   -Atasoy,S. “Eğitim Kurumu olarak Müzeler” Arkeoloji ve Sanat 1 (1)Latife.1978:20-22 -Kuruoğlu,N. Müzelerin Eğitim Ortamı olarak Kullanımı, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1) 275-285 -Özsoy V. Sanat (resim) Eğitiminde Müze Okul İşbirliği ve Müzeye Dayalı Bazı Öğretim Yöntemleri, Milli Eğitim Yayınevi 2002 Ank. -Paulson.P. New Standarts for arts Teachers. Teaching Artist Journal 1(1) 2003:45-49
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  None
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
20
 Assignment
0
0
 Exercises
1
20
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
1
14
 Practising Hours of Course Per Week
14
1
14
 Reading
0
 Searching in Internet and Library
9
2
18
 Designing and Applying Materials
0
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
0
 Presentation
0
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
2
2
 Final and Studying for Final
1
2
2
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
50
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
2
 ECTS: 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X