GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
DESKTOP PUBLISHING/STF-311-S
Course Title: DESKTOP PUBLISHING
Credits 2 ECTS 2
Semester 5 Compulsory/Elective Elective
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Prof. H.Feriha Akpınarlı
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
   www.gazi.edu.tr/feriha
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
   feriha@gazi.edu.tr,
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
Explain terms and concepts about brand Explain histological evolution of brand management
Learn details about brand types Recognize the tools of brand management
Know properties of being national brand and learn legal arrangements
Know properties of being international brand and learn legal arrangements Comprehend the term of brand registration





 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  Terms and concepts about brand
2. Week  2. Week Terms of branding
3. Week  3. Week Chronological order of brand management
4. Week  4. Week Types and properties of brands
5. Week  5. Week Types and properties of brands
6. Week  6. Week brand development strategies
7. Week  7. Week Mid-term exam
8. Week  8. Week Importance of brand management
9. Week  9. Week Properties of brand name, emblem, logo and brand structure
10. Week  10. Week Symbols in brand
11. Week  11. Week Functions of brand
12. Week  12. Week national and international brand criterias
13. Week  13. Week Legal arrangements of brand
14. Week  14. Week Product and product management
15. Week  15. Week Pricing strategies in brand
16. Week  16. Week Final exam
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  -
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  none
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
30
 Assignment
1
10
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
2
28
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
4
3
12
 Searching in Internet and Library
4
3
12
 Designing and Applying Materials
0
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
0
 Presentation
0
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
4
4
 Final and Studying for Final
1
4
4
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
60
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
2.4
 ECTS: 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.