GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
GRADUATION PROJECT II/GRF402
Course Title: GRADUATION PROJECT II
Credits 5 ECTS 8
Semester 8 Compulsory/Elective Compulsory
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  -Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  -
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  -
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  -
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
-Produces and develops graphic problems by studying konuyu.
-Graphic Design creates a separate visual identity for each separate problem.
-Develops new, creative, experimental solutions in Graphic Design.






 -- MODE OF DELIVERY
  -The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  -There is no prerequisite or co-requisite for this course
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  -There is no recommended optional programme component for this course
 --COURSE CONTENT
1. Week  -Data and resource research to create a visual identity of an institution, service, product, activity, person or groups.
2. Week  -Discussion on the topics studied; Generate graphic problems from the subject.
3. Week  -Discussion of visual and written documents found, verification of the matter to be determined.
4. Week  -Discussing possible graphical solutions for a subject that is a graphic problem and starting sketches of ideas.
5. Week  -Completion of advanced drafts of sketches suggested for solution suggestion.
6. Week  -Initiation of original work from drafts developed for solution proposal.
7. Week  -Applied studies to obtain original work from developed drafts.
8. Week  -Midterm exam
9. Week  -Applied studies to obtain original work from developed drafts
10. Week  -Maintaining and evaluating original works.
11. Week  -Maintaining and evaluating original works.
12. Week  -Maintaining and evaluating original works.
13. Week  -Evaluation of visual identity qualities of originals developed for graphic probing.
14. Week  -Evaluation of visual identity qualities of originals developed for graphic probing.
15. Week  -Evaluation of visual identity qualities of originals developed for graphic probing.
16. Week  -Final exam
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  -Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, (Tevfik Fikret Uçar) , Yazılar (Steven Heller), Graphic design for the 21st Century ( Charlotte- Peter Fiell), History of Graphic Design ( Philip Meggs ), Modernizm ve Yeni Tipografi ( Emre Becer).
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  -Lecture, Drill- Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  -None
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
0
0
 Assignment
0
0
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
4
56
 Practising Hours of Course Per Week
14
4
56
 Reading
10
2
20
 Searching in Internet and Library
10
2
20
 Designing and Applying Materials
13
2
26
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
2
2
4
 Presentation
1
2
2
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
5
5
 Final and Studying for Final
1
10
10
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
199
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
7.96
 ECTS: 
8
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X