GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
VISUAL COMMUNICATION/GRF-213
Course Title: VISUAL COMMUNICATION
Credits 2 ECTS 2
Semester 3 Compulsory/Elective Compulsory
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
   Assoc. Prof. Mithat Yılmaz
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  Yrd.Doç.Dr. Mithat Yılmaz
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
Ability to tell what is communication.
Ability to tell the reasons of establishing communication
Ability to tell the categories of communication.
Ability to tell the communication process.
Knowing the Language of Signs, Tokens, Symbols, and Numbers
Ability to put forth the visual communication-color relationship
Knowing the Typographical Communication
Knowing the processes of Comprehension and Interpretation in Visual Communication

 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
   There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week   Introduction of the lesson, contents and the rules
2. Week   What is Communication/Reasons of Establishing Communication
3. Week   Communication Categories/Communication Process
4. Week   Definition and history of Visual Communication
5. Week   Language of Signs, Tokens, Symbols, and Numbers
6. Week   Symbolically, the Eye and Visuality
7. Week   Semantography as a Language of Visual Communication
8. Week   Mid-term examination
9. Week   Graphics, Tokens, and Emblems in Visual Communication
10. Week   Color in Visual Communication
11. Week   Color in Visual Communication
12. Week   Typographical Communication
13. Week   Visual Sense and Gestalt
14. Week   Comprehension and Interpretation in Visual Communication
15. Week   Comprehension and Interpretation in Visual Communication
16. Week   Final Examination
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
   BECER, Emre.(1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları BEKTAŞ, Dilek. (1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi.
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  not applicable
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
10
 Assignment
2
30
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
2
28
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
13
1
13
 Searching in Internet and Library
0
 Designing and Applying Materials
0
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
0
 Presentation
0
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
0
 Final and Studying for Final
1
9
9
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
50
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
2
 ECTS: 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.X
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.X
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X