GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
PRINCIPLES OF ATATÜRK AND HISTORY OF REVOLUTION II/TAR-102
Course Title: PRINCIPLES OF ATATÜRK AND HISTORY OF REVOLUTION II
Credits 2 ECTS 2
Semester 2 Compulsory/Elective Compulsory
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Distance Education
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  -
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
- Acquiring the events of our recent history - Acquiring the Independence War and under which conditions this war was won
- Acquiring the Turkish foreign policy of the Ataturk era - Acquiring the Ataturk’s Principles and revolutions
- Acquiring the importance of the Ataturk’s Principles and revolutions in terms of the national unity and togetherness, country integrity and re






 -- MODE OF DELIVERY
  The mode of delivery of this course is Face to face.
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
  There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
  There is no recommended optional programme component for this course.
 --COURSE CONTENT
1. Week  Turkish Revolution Movements
2. Week  The Political and legal Revolutions
3. Week  The Educational, cultural, social and economical Revolutions
4. Week  Turkish foreign policy of the Ataturk era
5. Week  Turkish foreign policy at 1923-1932 periods
6. Week  Turkish foreign policy at 1932-1938 periods
7. Week  Ataturk and Ataturkism, The system of Ataturkism thought
8. Week  Midterm Exam
9. Week  Ataturk and Republicanism
10. Week  Ataturk and Nationalism
11. Week  Ataturk and Populism
12. Week  Ataturk and Etatism
13. Week  Ataturk and Secularism
14. Week  Ataturk and Revolutionism and Complementary principles
15. Week  Exam
16. Week  Exam
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
  1. Akyüz, Y.; Türk Kurtuluş Savaşı Ve Fransız Kamuoyu, Ankara 1988. 2. Atatürk’ün Söylev Ve Demeçleri, C. I-Iı-Iıı, Tite Yay., Ankara 1981.
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration
 -- WORK PLACEMENT(S)
  -
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
0
40
 Assignment
0
0
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
2
28
 Practising Hours of Course Per Week
0
 Reading
2
2
4
 Searching in Internet and Library
0
 Designing and Applying Materials
0
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
1
2
2
 Presentation
1
2
2
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
1
2
2
 Final and Studying for Final
1
2
2
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
40
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
1.6
 ECTS: 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.