GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
DESIGN PRINCIPLES AND METHODS/GRF101
Course Title: DESIGN PRINCIPLES AND METHODS
Credits 3 ECTS 3
Semester 1 Compulsory/Elective Compulsory
COURSE INFO
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
  Turkish
 -- NAME OF LECTURER(S)
  Assoc.Prof. Birsen ÇEKEN
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/birsenceken
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
  birsenceken.gazi.edu.tr, birsenceken@gmail.com
 -- LEARNING OUTCOMES OF THE COURSE UNIT
Learning skills in graphic design and original creativity.
At the end of this course, the student will be able to; will be able to use graphics design principles (layout, balance, contrast, emphasis, movemen
Defines the importance of graphic images at the educational design applications
Applies graphics design principles and techniques during the process of educational designing
Will be able to use the different types of media for an effective content at the instructional design process
Will be able to learn how to solve design problems and apply solution skills toward interactive learning environments (web, video media, on-line learn
Will be able to analysis, synthesis, and evaluate the design process.
Use the graphic design principles to analiyse, sythesis and evaluate the educational design applications through visual, functionay, and aesthetical.

 -- MODE OF DELIVERY
  Art and design regulatory elements and principles of art objects that make up the theoretical knowledge is given.
 -- PREREQUISITES AND CO-REQUISITES
   There is no prerequisite or co-requisite for this course.
 -- RECOMMENDED OPTIONAL PROGRAMME COMPONENTS
   Other courses related to this course, the pattern, art history, art criticism, the basic design
 --COURSE CONTENT
1. Week   Meeting with the students, the course description, content, purpose, goals, and information about courses,
2. Week   General information about design
3. Week   design elements
4. Week   line
5. Week   Texture, Stain
6. Week   Form, shape and perspective
7. Week   MİDTERM EXAM
8. Week   Form, shape and perspective
9. Week   Color and contrast
10. Week   Value (value date)
11. Week   design principles
12. Week   Rhythm and movement
13. Week   Rhythm and movement
14. Week   Emphasis and balance
15. Week   Emphasis and balance
16. Week   FİNAL EXAM
 -- RECOMMENDED OR REQUIRED READING
   Artut, Kazım(2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Ankara. Buyurgan, Serap; Buyurgan Ufuk (2001). Sanat Eğitimi ve Öğretimi. Ankara
 -- PLANNED LEARNING ACTIVITIES AND TEACHING METHODS
  Lecture, Question & Answer, Demonstration, Drill - Practise
 -- WORK PLACEMENT(S)
  NOT APPLICABLE
 -- ASSESSMENT METHODS AND CRITERIA
 
Quantity
Percentage
 Mid-terms
1
40
 Assignment
0
0
 Exercises
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Contribution of In-term Studies to Overall Grade  
40
 Contribution of Final Examination to Overall Grade  
60
 -- WORKLOAD
 Efficiency  Total Week Count  Weekly Duration (in hour)  Total Workload in Semester
 Theoretical Study Hours of Course Per Week
14
2
28
 Practising Hours of Course Per Week
14
1
14
 Reading
0
 Searching in Internet and Library
3
2
6
 Designing and Applying Materials
11
2
22
 Preparing Reports
0
 Preparing Presentation
0
 Presentation
0
 Mid-Term and Studying for Mid-Term
0
 Final and Studying for Final
1
5
5
 Other
0
 TOTAL WORKLOAD: 
75
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
3
 ECTS: 
3
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1Sanat tarihi, kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir.X
2Sanat ve tasarım materyal, yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.X
3Grafik tasarım alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir.
4Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.X
5Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir.X
6Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar.X
7Grafik tasarım alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanıp, alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.X
8Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir.X
9Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.X
10Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır.X
11Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir.X
12Kendi çalışmalarını sorgular. Çözümleyici ve eleştirel düşünür.X
13Kazandığı iletişim becerisi yardımıyla hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır.X
14Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
15Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.X
16Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.X
17Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa ve estetik farkındalığa sahiptir.X