Elective-4 (Lexicoghraphy)/ARÖ312 |
Course Title: |
Elective-4 (Lexicoghraphy) |
Credits |
2 |
ECTS |
4 |
Course Semester |
6 |
Type of The Course |
Elective |
|
COURSE INFORMATION |
-- (CATALOG CONTENT) |
|
-- (TEXTBOOK) |
|
-- (SUPPLEMENTARY TEXTBOOK) |
|
-- (PREREQUISITES AND CO-REQUISITES) |
|
-- LANGUAGE OF INSTRUCTION |
Turkish |
-- COURSE OBJECTIVES |
|
-- COURSE LEARNING OUTCOMES |
Sözcüklerde dizisel ve dizimsel ilişkileri ayırt eder. Sözcükler arası semantik ilişkileri değerlendirir. Sözlükler, metin bütünceleri gibi çözümleme araçlarını inceler. Sözcükler arası eşdizimsel ilişkileri değerlendirir.
|
-- MODE OF DELIVERY |
The mode of delivery of this course is Face to face |
--WEEKLY SCHEDULE |
1. Week |
İf'âl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. |
2. Week |
Mufâale, tef'îl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 3. Week |
Tefa'ul, tefâul, infiâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 4. Week |
İftiâl, if'ilâl, istif''al vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 5. Week |
İf'îlâl, if'îâl, if'ivvâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 6. Week |
Fa'lele, tefa'lul, if'inlâl vezinleri ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 7. Week |
İf'illâl vezni ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 8. Week |
Ara Sınav | 9. Week |
İsmu'l-merre, ismu'l-hey'e, masdaru'l-mîmi ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 10. Week |
İsmu'l-zaman, ismu'l-mekan ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 11. Week |
İsmu'l-fâil, sîgat'l-mubalaga ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 12. Week |
İsmu'l-mef'ûl ve kelimeye anlam yönünden etkisi tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 13. Week |
İsmu'l-âle, ismu't-tafdîl ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 14. Week |
Et-tasgîr, en-neseb ve kelimeye anlam yönünden etkileri tanıtılır. Arapça bir roman üzerinden uygulama yapılır. | 15. Week |
Öğrenilen bilgileri tamamını metin üzerinde uygulama | 16. Week |
v |
|
-- TEACHING and LEARNING METHODS |
|
-- ASSESSMENT CRITERIA |
|
Quantity |
Total Weighting (%) |
Midterm Exams |
1 |
40 |
Assignment |
12 |
20 |
Application |
12 |
40 |
Projects |
0 |
0 |
Practice |
0 |
0 |
Quiz |
0 |
0 |
|
Percent of In-term Studies |
|
40 |
Percentage of Final Exam to Total Score |
|
60 |
|
|
-- WORKLOAD |
Activity |
Total Number of Weeks |
Duration (weekly hour) |
Total Period Work Load |
Weekly Theoretical Course Hours |
14 |
2 |
28 |
Weekly Tutorial Hours |
|
|
0 |
Reading Tasks |
|
|
0 |
Searching in Internet and Library |
3 |
2 |
6 |
Material Design and Implementation |
|
|
0 |
Report Preparing |
|
|
0 |
Preparing a Presentation |
12 |
2 |
24 |
Presentation |
12 |
1 |
12 |
Midterm Exam and Preperation for Midterm Exam |
3 |
2 |
6 |
Final Exam and Preperation for Final Exam |
4 |
3 |
12 |
Other (should be emphasized) |
3 |
2 |
6 |
TOTAL WORKLOAD: |
94 |
TOTAL WORKLOAD / 25: |
3.76 |
Course Credit (ECTS): |
4 |
|
|
-- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM |
NO |
PROGRAM LEARNING OUTCOMES |
1
|
2 |
3 |
4 |
5 |
1 | 1)Teachers-to-be who know modern Arabic language. 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | X | | | | |
2 | 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively | | | X | | |
3 | 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. | | | | | |
4 | 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques | X | | | | |
5 | 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes | | | X | | |
6 | 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages | | | | X | |
7 | 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers | X | | | | |
8 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | | |
9 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | | |
10 | 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum | | | | | |
|
|
-- NAME OF LECTURER(S) |
(Assoc. Prof. Celal Turgut KOÇ) |
-- WEB SITE(S) OF LECTURER(S) |
(https://websitem.gazi.edu.tr/site/ctkoc)
|
-- EMAIL(S) OF LECTURER(S) |
(ctkoc@gazi.edu.tr , ctkoc42@hotmail.com)
|