GAZI UNIVERSITY INFORMATION PACKAGE - 2019 ACADEMIC YEAR

COURSE DESCRIPTION
Verbal Communication Skills-2/ARÖ102
Course Title: Verbal Communication Skills-2
Credits 2 ECTS 2
Course Semester 2 Type of The Course Compulsory
COURSE INFORMATION
 -- (CATALOG CONTENT)
 -- (TEXTBOOK)
 -- (SUPPLEMENTARY TEXTBOOK)
 -- (PREREQUISITES AND CO-REQUISITES)
 -- LANGUAGE OF INSTRUCTION
   Arabic
 -- COURSE OBJECTIVES
 -- COURSE LEARNING OUTCOMES
Arapça sesletim farklılıklarını ayırt eder..
Arapça kullanarak bir konu hakkında tartışır.
Arapça dinlediği konu hakkında tartışır.
Bir konu hakkında Arapça kullanarak detaylı bir şekilde konuşur.
Arapça dinlediği konuları eleştirir.
Arapça dinlediği konular hakkında notlar alır.
Aldığı notları yeniden üretir.

 -- MODE OF DELIVERY
   The mode of delivery of this course is Face to face
 --WEEKLY SCHEDULE
1. Week  Derse giriş
2. Week  İletişim Aktiviteleri; Fonetik alfabe ve yazı çalışmaları
3. Week  İletişim Aktiviteleri; Dinleme: metni dinleyerek çıkarımlar yapma
4. Week  Drama: Öğrencilerin yaratıcılığını ortaya çıkaracak bir hikâye canlandırma; Sunu Hazırlama Teknikleri
5. Week  İletişim Aktiviteleri; Video İzleme: Sessiz seyredip çıkarımlarda bulunma;
6. Week  Sunu Hazırlama Teknikleri; Tonlama Çalışmaları; Dinleme ve not alma
7. Week  Sınıf Tartışması; Dinleme: Detay bilgileri bulmak için dinleme
8. Week  Vize Haftası
9. Week   İletişim Aktiviteleri; Dinleme: Ana fikri ve detay bilgileri bulmak için dinleme
10. Week  Fonetik Alfabe Okuma Çalışmaları; Video İzleme: film seyretme
11. Week  Bir önceki hafta izlenen filme dayalı olarak bir drama hazırlama: filmden bir sahne canlandırma; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan
12. Week  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
13. Week  Sınıf Tartışmaları; Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
14. Week  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
15. Week  Sınıf Sunumları (kişisel fikirleri belirtme, sunulan konu üzerine yapılan grup tartışmaları, eleştiri yapma)
16. Week  Final Sınavı
 -- TEACHING and LEARNING METHODS
 -- ASSESSMENT CRITERIA
 
Quantity
Total Weighting (%)
 Midterm Exams
1
30
 Assignment
0
10
 Application
0
0
 Projects
0
0
 Practice
0
0
 Quiz
0
0
 Percent of In-term Studies  
40
 Percentage of Final Exam to Total Score  
60
 -- WORKLOAD
 Activity  Total Number of Weeks  Duration (weekly hour)  Total Period Work Load
 Weekly Theoretical Course Hours
14
2
28
 Weekly Tutorial Hours
0
 Reading Tasks
0
 Searching in Internet and Library
0
 Material Design and Implementation
0
 Report Preparing
0
 Preparing a Presentation
14
1
14
 Presentation
0
 Midterm Exam and Preperation for Midterm Exam
1
1
1
 Final Exam and Preperation for Final Exam
3
2
6
 Other (should be emphasized)
0
 TOTAL WORKLOAD: 
49
 TOTAL WORKLOAD / 25: 
1.96
 Course Credit (ECTS): 
2
 -- COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
NO
PROGRAM LEARNING OUTCOMES
1
2
3
4
5
1

1)Teachers-to-be who know modern Arabic language. 2)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectively 3)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession. 4)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniques 5)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposes 6)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languages 7)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorers 8)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculum

X
22)Use Arabic language appropriately and effectively and have skills to be able to communicate with pupils effectivelyX
33)Become teacher who is dedicated to Ataturk’s Principles and Reforms, believing in democracy, and conscious about Turkish national, spiritual, moral and cultural values and sensitive towards these values in their profession.X
44)Acquire sufficient pedagogical content knowledge in primary education; know and apply contemporary teaching, measurement and assessment methods and techniquesX
55)Acquire sufficient technical and pedagogical skills in using information and communications technology for educational purposesX
66)Acquire foreign language skills at the level of following resources written in foreign languagesX
77)Sensitive towards society, environment, human beings, art and sport activities around them and educate young ones who support lifelong learning and are beneficial to society, confident about the future, critical and explorersX
88)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX
98)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX
108)Know the basic learning fields and objectives of the primary education curriculumX
 -- NAME OF LECTURER(S)
   (Lec. Dr. Mehmet ŞAYIR)
 -- WEB SITE(S) OF LECTURER(S)
   (http://mmmsayir.wixsite.com/sayir)
 -- EMAIL(S) OF LECTURER(S)
   (msayir@gazi.edu.tr)