GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HORMONLARA GİRİŞ/TBY-2090
Dersin Adı: HORMONLARA GİRİŞ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Hormonlarla ilgili genel kavramları tanır.
Endokrin sistem ve sinir sisteminin metabolizmayı nasıl kontrol ettiğini öğrenir.
Hormonal uyarının feedback kontrolunun prensiplerini öğrenir.
Nörotrasmitör ve hormonların sinyal iletim yollarını hücresel ve moleküler düzeyde öğrenir.
Sinyal iletim yollarındaki bozuklukların insanda bazı hastalıkların biyokimyasal temelini nasıl oluşturduğunuöğrenir.
Hücre yüzeyinde etki gösteren hormonların kimyasını öğrenir.
Bu guruptaki hormonların salgısının nasıl kontrol edildiğini anlar.
Bu guruptaki hormonların etkilerini anlar.
Bu guruptaki hormonların yapımındaki bozukluklara bağlı olarak ortaya çıkan hastalıkları öğrenir.
Steroid hormonlarla ilgili genel kavramları tanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Hormonlara giriş 1
2. Hafta  Hormonlara giriş 2
3. Hafta  Hormonların sınıflandırılması ve metabolizması
4. Hafta  Protein ve peptit hormonlar
5. Hafta   Küçük molekül yapılı hormonlar
6. Hafta  Hormonların ribozamal sentezi
7. Hafta  Hormon sekresyonu
8. Hafta  Bağlanma proteinleri
9. Hafta  Plazma membran reseptörleri
10. Hafta  Hormon reseptör ilişkisi
11. Hafta  Hücre sinyal yolları
12. Hafta  Hipotalamik nöropeptitler
13. Hafta  Hipofiz hormonları, Adrenokortikotropin ve endorfinler
14. Hafta  steroidler hormonlar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
2
10
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
8
2
16
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
125
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hücre ve dokuyla ilgili biyokimyasal kavramları tanımlar ve insan metabolizmasındaki rolünü ifade eder.X
2
İlgili derste öğrenilen bilgileri, diğer kavramlarla ilişkilendirir, yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.X
3
Sağlık ve hastalık durumlarında biyokimyasal değişimleri ayırt eder.X
4
İnsan vücudundaki moleküler mekanizmaları ifade eder.X
5
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini ve ilgili konuda geçen mekanizmaların laboratuvar uygulamalarını açıklarX
6
Biyokimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dahil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problem ve sorunları çözümler, elde edilen sonuçları değerlendirirX
7
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini uygular, sonuçları analiz eder ve değerlendirir, cihazlarda oluşan hataları değerlendirerek çözüm yolları üretir.X
8
Güncel literatürden faydalanarak kanıta dayalı tıp becerilerini uygular, araştırmanın sonuçlarını sunar ve yorumlarX
9
İstatistik temel kavramlarını uygular, karşılaştırır, bulgulardan sonuç çıkarır ve yorumlarX
10
Kendi başına araştırma planlar, sonuçlandırır ve rapor yazarX
11
Tez çalışması sırasında ortaya çıkacak sorunlara çözüm önerileri getirirX
12
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
13
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.X
14
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
15
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
16
Bilim etiği ve uygulamaları konusunda aldığı eğitimi uygular.X
17
Çalışmalara ait verilerin toplanması , arşivlenmesi, sonuçların yorumlanması ve bunları yaparken etik değerlere sadık kalınması konusunda uygulayıcı ve örnek olur.X
18
Multidisipliner çalışmalara katılır.X
19
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
20
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Hatice PAŞAOĞLU )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/pasaogluh)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (pasaogluh@gazi.edu.tr)