GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENERJİ METABOLİZMASI/TBY-2080
Dersin Adı: ENERJİ METABOLİZMASI
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
   Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Biyokimyasal Enerji ve enerji türleri kavramını öğrenir
Metabolizma ve enerji kavramını bilir
Termodinamik kavramları tanımlar
Endergonik ve Ekzergonik reaksiyonların hücrede kenetlenerek yürüdüğünü bilir
Yüksek enerjili bileşikleri kavrar
Enerji Metabolizmasında yüksek enerjili bileşiklerin rolünü bilir
Entalpi, Entropi, Serbest Enerji ve Standart serbest enerji değerlerini hesaplar.
Metabolik enerji sağlayan kaynakları öğrenir
Yükseltgenme ve indirgenme terimlerini öğrenir
Yükseltgenme- indirgenme reaksiyonlarındaki katılan enzim sistemlerini bilir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Enerji tarifi ve türleri
2. Hafta  Sistem, çevre ve evren; açık, kapalı ve izole sistem
3. Hafta  Termodinamik yasaları
4. Hafta  Termodinamik yasaları ve metabolizma
5. Hafta  Endotermik, ekzotermik; endergonik ve ekzergonik reaksiyonlar
6. Hafta  Endergonik reaksiyonlarla ekzergonik reaksiyonların kenetlenerek gerçekleşmesi Actualised of endergonic and exergonic coupled reactions
7. Hafta   ATP ve diğer yüksek enerjili kimyasal bağ bulunduran biyomoleküller
8. Hafta  Entalpi,entropi, serbest enerji arasındaki ilişki;
9. Hafta  Serbest enerji, ürün/substrat konsantrasyon oranı arasındaki ilişki
10. Hafta  Biyoenerjetik ve yüksek enerjili moleküller
11. Hafta  Yüksek enerjili bileşikler ve enerji yapı ilişkisi
12. Hafta  Serbest enerji ve denge sabiti arasındaki ilişki
13. Hafta  Serbest enerji değişimi ve indirgenme-yükseltgenme potansiyeli
14. Hafta  İndirgenme-yükseltgenme reaksiyonlarında görev alan enzimler ve koenzimler
15. Hafta  .
16. Hafta  .
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
4
1
4
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
2
12
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hücre ve dokuyla ilgili biyokimyasal kavramları tanımlar ve insan metabolizmasındaki rolünü ifade eder.X
2
İlgili derste öğrenilen bilgileri, diğer kavramlarla ilişkilendirir, yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.X
3
Sağlık ve hastalık durumlarında biyokimyasal değişimleri ayırt eder.X
4
İnsan vücudundaki moleküler mekanizmaları ifade eder.X
5
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini ve ilgili konuda geçen mekanizmaların laboratuvar uygulamalarını açıklarX
6
Biyokimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dahil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problem ve sorunları çözümler, elde edilen sonuçları değerlendirirX
7
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini uygular, sonuçları analiz eder ve değerlendirir, cihazlarda oluşan hataları değerlendirerek çözüm yolları üretir.X
8
Güncel literatürden faydalanarak kanıta dayalı tıp becerilerini uygular, araştırmanın sonuçlarını sunar ve yorumlarX
9
İstatistik temel kavramlarını uygular, karşılaştırır, bulgulardan sonuç çıkarır ve yorumlarX
10
Kendi başına araştırma planlar, sonuçlandırır ve rapor yazarX
11
Tez çalışması sırasında ortaya çıkacak sorunlara çözüm önerileri getirirX
12
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
13
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.X
14
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
15
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
16
Bilim etiği ve uygulamaları konusunda aldığı eğitimi uygular.X
17
Çalışmalara ait verilerin toplanması , arşivlenmesi, sonuçların yorumlanması ve bunları yaparken etik değerlere sadık kalınması konusunda uygulayıcı ve örnek olur.X
18
Multidisipliner çalışmalara katılır.X
19
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
20
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Canan YILMAZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/cananyilmaz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (cananyilmaz@gazi.edu.tr)