GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ENZİMLER/TBY-1040
Dersin Adı: ENZİMLER
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Enzimleri tanımlar.
Enzimleri sınıflandırır.
Enzimlerin hız , substrat ilişkisini açıklar.
izoenzimleri tanımlar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Enzim tanımı
2. Hafta  Enzimlerin sınıflaması
3. Hafta   Enzimlerin hız substrat ilişkisi
4. Hafta  İzoenzimler
5. Hafta   Allosterik enzimler
6. Hafta  Klinik önemi olan enzimler
7. Hafta  Akut koroner sendromda artan enzimler
8. Hafta   Karaciğer hastalıklarında artan enzimler
9. Hafta  Amilaz , lipaz
10. Hafta   Kompetatif inhibisyon
11. Hafta   Non kompetetif inhibisyon
12. Hafta  Un kompetetif inhibisyon
13. Hafta   Geri dönüşümsüz inhibisyonlar
14. Hafta  Enzim substrat ilişkisi teorileri
15. Hafta   Ders tekrarı
16. Hafta   Ödev kontrolü
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
2
32
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
2
6
 Sunum
4
2
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
2
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
2
4
 Diğer
4
2
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
126
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hücre ve dokuyla ilgili biyokimyasal kavramları tanımlar ve insan metabolizmasındaki rolünü ifade eder.X
2
İlgili derste öğrenilen bilgileri, diğer kavramlarla ilişkilendirir, yeni kavram, fikir ve yaklaşımları farklı boyutları ile analiz eder, bilimsel ve eleştirel olarak yaklaşır; yeni yaklaşımlar, çözüm önerileri geliştirir.X
3
Sağlık ve hastalık durumlarında biyokimyasal değişimleri ayırt eder.X
4
İnsan vücudundaki moleküler mekanizmaları ifade eder.X
5
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini ve ilgili konuda geçen mekanizmaların laboratuvar uygulamalarını açıklarX
6
Biyokimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dahil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problem ve sorunları çözümler, elde edilen sonuçları değerlendirirX
7
Biyokimyasal ölçüm yöntemlerini uygular, sonuçları analiz eder ve değerlendirir, cihazlarda oluşan hataları değerlendirerek çözüm yolları üretir.X
8
Güncel literatürden faydalanarak kanıta dayalı tıp becerilerini uygular, araştırmanın sonuçlarını sunar ve yorumlarX
9
İstatistik temel kavramlarını uygular, karşılaştırır, bulgulardan sonuç çıkarır ve yorumlarX
10
Kendi başına araştırma planlar, sonuçlandırır ve rapor yazarX
11
Tez çalışması sırasında ortaya çıkacak sorunlara çözüm önerileri getirirX
12
Konuyla ilgili sözlü yazılı sunum yapar, ulusal dergilerde makale yayınlar.X
13
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve uygular, kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve konusuyla ilgili kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.X
14
Bilim alanı ile ilgili grupları tanır, toplantılara katılır, alanı ile ilgili bilgilerini ve özgün görüşünü paylaşır.X
15
Yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.X
16
Bilim etiği ve uygulamaları konusunda aldığı eğitimi uygular.X
17
Çalışmalara ait verilerin toplanması , arşivlenmesi, sonuçların yorumlanması ve bunları yaparken etik değerlere sadık kalınması konusunda uygulayıcı ve örnek olur.X
18
Multidisipliner çalışmalara katılır.X
19
Bulunduğu toplumun örf ve adetlerini bilir ve uygular.X
20
Alanı ile ilgili stratejik planlama yapar, ülke politikalarını takip eder, ulusal ve uluslar arası sağlık politikası çalışmalarına biyokimyasal konularda katkıda bulur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof.Dr. Neslihan Bukan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nbukan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nbukan@gazi.edu.tr , nbukan@yahoo.com)