GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TIPTA EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME/TPE-4010
Dersin Adı: TIPTA EĞİTİM PROGRAMI GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Dersin Kredisi: 4 Ders AKTS : 20
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Eğitim programı geliştirme modellerini tartışabilme
Program geliştirmede gereksinim belirleme yöntem ve gereçlerini tartışabilme
Program geliştirmede farklı düzeylerde amaç ve hedef tasarlayabilme
Eğitim programlarında amaç ve hedeflere uygun eğitim yöntemlerini tasarlayabilme
Bir eğitim programı örneği oluşturabilme
Program değerlendirme tanım ve ilkelerinin tartışabilme
Program değerlendirme modellerini açıklayabilme
Program değerlendirmede kullanılan yöntemleri açıklayabilme
Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirebilme
Program değerlendirme planı hazırlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Eğitim programı kavramı ve süreci
2. Hafta  Program geliştirme modelleri
3. Hafta  Program geliştirmenin planlaması, amaç ve hedefler örneklerinin (ödev) tartışılması
4. Hafta  Program değerlendirme tanım ve ilkeleri
5. Hafta  Program değerlendirme yaklaşımları
6. Hafta  Tıp eğitimde program değerlendirme yaklaşımları örnekleri
7. Hafta   Ara sınav
8. Hafta  Tıp eğitimde program değerlendirme yaklaşımları örnekleri
9. Hafta  Program değerlendirmede kullanılan nicel ve nitel yöntemler
10. Hafta  Tıp eğitiminde akreditasyon tanım ve ilkelerini değerlendirme
11. Hafta  Türkiye'deki tıp eğitimi akreditasyon sürecini değerlendirme(UTEAK)
12. Hafta  Program geliştirme örneklerinin (ödev) tartışılması
13. Hafta  Program geliştirme örneklerinin (ödev) tartışılması
14. Hafta  Program değerlendirme örneklerinin (ödev) tartışılması
15. Hafta  Program değerlendirme örneklerinin (ödev) tartışılması
16. Hafta  sınav
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
4
64
 Haftalık uygulamalı ders saati
16
4
64
 Okuma Faaliyetleri
16
8
128
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
7
112
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
5
50
 Sunu hazırlama
10
4
40
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
5
25
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
499
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
19.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
20
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
none
2
none
3
none
4
none
5
none
6
none
7
none
8
none
9
none
10
none
11
none
12
none
13
none
14
none
15
none
16
none
17
none
18
none
19
none
20
none
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Özlem COŞKUN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.med.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (drozlemcoskun@gmail.com;ococskun@gazi.edu.tr)