GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL ARAŞTIRMA/HY-2030
Dersin Adı: TEMEL ARAŞTIRMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Turkce-Ingilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Sultan Ayaz Alkaya
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  websitem.gazi.edu.tr/site/sultan
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sultan@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bilim ve bilimsel yöntem kavramlarını bilir.
Araştırma ilkelerini bilir.
Araştırmanın önemini kavrar.
Araştırma tasarımlarını bilir.
Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.
Araştırma raporu yazımında temel ilkeleri bilir.



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Örgün Eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Bilim, bilimsel süreç, araştırma ilkeleri ve araştırma etiği
2. Hafta   Araştırma tipleri
3. Hafta  Araştırma sürecine giriş
4. Hafta  Konu seçimi ve araştırma problemi tanımlama
5. Hafta  Literatür tarama
6. Hafta  Veri toplama süreci
7. Hafta  Evren ve örneklem belirleme
8. Hafta  Hipotez kurma, bağımlı ve bağımsız değişkenler
9. Hafta  Hipotez kurma, bağımlı ve bağımsız değişkenler
10. Hafta  Verilerin toplama yöntemleri
11. Hafta  Verilerin analizi
12. Hafta  Tablo ve grafikler
13. Hafta  Araştırma raporu yazımında temel ilkeler
14. Hafta  Araştırma raporu yazımında temel ilkeler
15. Hafta  Araştırma ve yayın etiği
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aksakoğlu G (2006) Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. 2. Yazım, D.E.Ü. rektörlük Basımevi, İzmir Erefe İ (2002) Hemşirelikte Araştırma İlke, Süreç ve Yöntemleri. Odak Ofset, İstanbul. Peterson SJ. (2009) Middle range theories: application to nursing research. Wolters Kluwer Health/Lippinco, Philadelphia, USA Brockopp DY (2003) Fundamentals of nursing research. Jones & Bartlett, Boston. USA Polit DF. (2006) Essentials of nursing research: methods, appraisal, and utilization. Lippincott Williams & Wilkins Philadelphia, USA. Munhall PL. (2007) Nursing research: a qualitative perspective. Jones and Bartlett Sudbury, Mass. USA.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Düz Anlatım, TartışmaDüz Anlatım, Tartışma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
0
 Ödev
5
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
5
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.X
2
Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.X
3
Sağlık politikaları ile ilgili temel kavramları bilir.X
4
Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.X
5
Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
6
Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.X
7
Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.X
8
Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini bilir.X
9
Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.X
10
Bakım organizasyon yöntemlerini açıklar.X
11
Hemşirelik ve hemşirelik yönetimine katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapar.X
12
Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.X