GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ/HY-2010
Dersin Adı: HEMŞİRELİK HİZMETLERİNDE KALİTE YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Turkce-Ingilizc
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Dilek EKİCİ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.dilekekici.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  docdrdilekekici@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir
Hemşirelik hizmetiyle ilgili kalite göstergelerini izleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Örgün Eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sağlık Hizmetlerinde Kalite Uygulamaları
2. Hafta  Hizmet Kalite Standartları Nedir
3. Hafta  Hizmet Kalite Standartları Metodolojisi
4. Hafta  Kodlama ve Puanlama sistemi
5. Hafta  Hasta Güvenliği Standartları
6. Hafta  Hasta Güvenliği Standartları
7. Hafta  Hasta Güvenliği Göstergeleri ve izleme yöntemleri
8. Hafta  Hasta Güvenliği Göstergeleri ve izleme yöntemleri
9. Hafta  Çalışan Güvenliği Standartları
10. Hafta  Çalışan Güvenliği Standartları
11. Hafta  Çalışan Güvenliği Göstergeleri ve izleme yöntemleri
12. Hafta  Çalışan Güvenliği Göstergeleri ve izleme yöntemleri
13. Hafta  Verilerin analizi ve değerlendirilmesi
14. Hafta  Verilerin analizi ve değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Ekici D (2013) Sağlık Bakım Hizmetinin Yönetimi, Sim Matbaası, Ankara. Ekici D (2013) Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi, Sim Matbaası, Ankara Sağlık Bakanlığı (2011), Hastane Hizmet Kalite Standartları Sağlık Bakanlığı (2011), Klinik Kalite ve Güvenlik Sağlık Bakanlığı (2011), Birim Performans İzleme Zehra Alcan (2001), Hemşirelik Hizmetlerinde Kalite Yönetimi, Anadolu Matbaası. Ahmet Kovancı (2003), Toplam Kalite Yönetimi, Sistem Yayıncılık. Mina Özevren (1997), Toplam Kalite Yönetimi, MPM, İstanbul
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Düz Anlatım, Tartışma, Örnek olay
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
5
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
184
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.36
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Hastanelerin hasta bakım hizmetinin organizasyon yapısını analiz eder.X
2
Hastanelerin bakım hizmeti yönetiminde modern yönetim teorilerini ve uygulamalarını analiz eder.X
3
Sağlık politikaları ile ilgili temel kavramları bilir.X
4
Hemşirelik hizmetlerinin kalite göstergelerini bilir.X
5
Performans değerlendirme yöntemlerini kullanır.X
6
Araştırma sürecinin basamaklarını bilir.X
7
Profesyonel liderlik özelliklerini sergiler.X
8
Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini bilir.X
9
Hemşirelik hizmeti yönetimindeki yönetsel sorunları tanımlar.X
10
Bakım organizasyon yöntemlerini açıklar.X
11
Hemşirelik ve hemşirelik yönetimine katkı sağlayacak bilimsel araştırmalar yapar.
12
Hemşirelik hizmetleri kalite göstergelerini analiz eder.