GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OKUL ÇAĞI VE ADOLESANDA BESLENME/BDB-1100
Dersin Adı: OKUL ÇAĞI VE ADOLESANDA BESLENME
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Okul çağı bireylerin beslenme özelliklerini tanımlayabilme
Adölesan bireylerin beslenme özelliklerini tanımlayabilme
Okul çağı çocuklarında normal büyüme sürecini , besin ve besin ögesi gereksinimlerini teorik olarak öğrenebilme.
Okul çağı çocuklarında beslenme sorunlarını, beslenme alışkanlıkları ile ilgili araştırmaları tartışarak yorumlayabilme.
Okul çağı çocuklarında okul beslenme programlarını teorik olarak öğrenebilmeli ve uygulama alanlarına dahil edebilme.
Türkiye’deki ve Dünya’daki okul beslenme programı uygulamalarını öğrenebilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Beslenmenin Önemi Beslenme alışkanlıkları
2. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Büyüme,Gelişme ve Beslenme durumunun saptanması, referans değerler, vücut bileşimi
3. Hafta  Okul Çocuklarının ve Adolesanların Enerji ve Besin Ögesi Gereksinimleri: Beslenme rehberleri
4. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Şişmanlık-Zayıflık, Yeme Davranışı bozuklukları
5. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Demir yetersizliği anemisi
6. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda İyot yetersizliği hastalıkları
7. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Vitamin ve mineral yetersizlikleri (A, folat,riboflavin, çinko vd)
8. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Diş çürükleri
9. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Besin alerjileri ve vejeteryanlık
10. Hafta  Okul Çocuklarında ve Adolesanlarda Fiziksel aktivite ve sağlık
11. Hafta  Sağlığın geliştirilmesi ve okul beslenme programları
12. Hafta  Dünyada uygulanan program ve politikalar
13. Hafta  Ülkemizdeki eğitim ve öğretim programlarının beslenme konularının incelenmesi
14. Hafta  Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
5
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
4
52
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
1
6
6
 Sunu hazırlama
7
4
28
 Sunum
7
2
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
172
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.88
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyinde edindiği alana özgü temel bilgileri uzmanlık düzeyinde mesleki ve etik kurallar çerçevesinde uygular.X
2
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası mevzuatı ve standartları takip eder.X
3
Alanına özgü değişik araştırma yöntemlerini kullanarak analiz/sentez yapar ve uygun çözüm önerileri geliştirir.X
4
Teknolojik gelişmelere paralel olarak alanıyla ilgili araç-gereçleri kullanır.X
5
Alanında ve disiplinler arası etkileşim içinde ekip üyesi olarak sorumluluk üstlenir.X
6
Özgün bir araştırmayı bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak yürütür.X
7
Alana özgü bireysel ve toplumsal sağlık sorunlarına yönelik yeni yaklaşımlar ve çözüm önerileri geliştirir.X
8
Akademik çalışmalarının çıktılarını akademik ortamlarda sunarak ve yayınlayarak literatüre katkıda bulunur.X
9
Alanı ile ilgili sağlık politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.X
10
Bilimsel ve teknolojik alanların yanı sıra sosyal ve kültürel alandaki gelişmeleri takip ederX
11
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek alanında ileri düzeydeki ulusal ve uluslararası temel ve güncel bilgileri, uygulamaları takip eder.X
12
Çalışmalarını kalite yönetim süreçlerine uygun yürütür.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Eda KÖKSAL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/edakoksal)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (edakoksal@gazi.edu.tr)