GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ÇOCUK YAŞLI KADIN VE OBSTETRİK GRUPLARDA EGZERSİZ/BES-S-1150
Dersin Adı: ÇOCUK YAŞLI KADIN VE OBSTETRİK GRUPLARDA EGZERSİZ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çocuk ve gençlerin (erkek ve kız) gelişim özelliklerini ve gelişim özellikleri arasındaki farkı bilmek. Egzersizin çocuk ve gençleri (erkek ve kız) fiziksel ve fizyolojik gelişimleri üzerine etkilerini bilmek.
Çocuk ve gençler için geçerli antrenman prensiplerini bilmek. Çocuk ve gençler için antrenman programları hazırlayabilmek.
Yetişkin kadın ve erkekler arasındaki fiziksel ve fizyolojik farklılıkları ve bu farklılıkların fiziksel performans üzerine etkilerini bilmek.
Egzersizin kadınlar üzerine etkilerini ve kadınlara özgü özel durumların (menstrasyon,hamilelik,vs.)fiziksel performans üzerine etkilerini bilmek. Kadın sporcular için geçerli egzersiz prensiplerini bilmek, antrenman ve egzersiz programları hazırlayabilmek.
Yaşlanmayla birlikte organizmada meydana gelen değişiklikleri ve bunların yaşlılarda fiziksel performans ve yaşam kalitesi üzerine etkilerini bilmek.
Yaşlılarda fiziksel performans ve yaşam kalitesini artırmak için gerekli prensipleri ve uygulamaları bilmek. Yaşlıların sağlıklı va aktif bir yaşam sürebilmeleri için egzersiz programları hazırlayabilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ders ile ilgili bilgilendirme.
2. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız) Gelişim özellikleri.
3. Hafta  Egzersize başlama yaşı ve egzersizin çocuk ve gençler üzerine etkisi.
4. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız) fiziksel,fizyolojik ve motorik özelliklerinin geliştirilmesi ve antrenman ilkeleri.
5. Hafta  Yetenek seçimi ve temel prensipler.
6. Hafta  Çocuk ve gençlerin (erkek-kız)teknik ve taktik eğitimi.
7. Hafta  Kadınların yarışma sporlarına katılımı. Kadınların anatomik ve fizyolojik özellikleri.
8. Hafta  Egzersizin kadınlarda fiziksel ve fizyolojik özellikler üzerine etkisi ve bu özelliklerin geliştirilmesi.
9. Hafta  Kadınlara özgü durumların (menstrasyon,hamilelik,vs.)sportif performansa etkisi ve bu durumlarda egzersiz prensipleri.
10. Hafta  Kadınlar için egzersiz programlarının hazırlanması.
11. Hafta  Yaşlılık ve yaşlanma ile gelişen fiziksel ve fizyolojik değişiklikler ve bu değişikliklerin performans ve yaşam kalitesi üzerine etkisi.
12. Hafta  Yaşlılıkta egzersiz yaparken uyulması gereken prensipler.
13. Hafta  Yaşlılar için sağlık ve yaşam kalitesini artırmak için egzersiz proğramlarının hazırlanması.
14. Hafta  Proje sunumları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
8
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
3
7
21
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında uzmanlık düzeyinde bilgiX
2
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Vücut sistemlerinin doğal, değişken ve zorlayıcı şartlarda egzersize verdiği yanıt hakkında ayrıntılı bilgiX
4
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisiX
5
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisiX
6
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğiX
7
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğiX
8
Spor ve Sağlık Bilimleri alanında gerçekleştirilen uygulamalarda toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğiX
9
Sağlık ve esenliğin korunması ile geliştirilmesinde egzersiz ve sporu kullanma yetkinliğiX
10
Bireysel egzersiz programları düzenleyebilme ve sağlık riskini değerlendirebilme yetkinliğiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (PROF. DR. FİLİZ FATMA ÇOLAKOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ffiliz@gazi.edu.tr)