GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPORDA DOPİNG ve ERGOJENİK YAKLAŞIMLAR/BES-A-2030
Dersin Adı: SPORDA DOPİNG ve ERGOJENİK YAKLAŞIMLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Beslenme ve ergojenik desteklerle ilgili ayrıntılı bilgiye sahip ve sporda dopingle ilgili etik yaklaşıma sahip olmak.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Beslenme ve Dİet Planlaması
3. Hafta  Sindirim Sistemi
4. Hafta  Karbonhidrat ve Performans
5. Hafta  Vitaminler, Yağlar ve Microbesinler
6. Hafta  Protein Metabolizması, Enerji Dengesi, Su ve Sporcu İçecekleri
7. Hafta  Vize Sınavı
8. Hafta  Kilo Kontrolü ve Beslenme Bozuklukları
9. Hafta  Besin Ergojenik Destekleri
10. Hafta  Diğer Ergojenik Destekler
11. Hafta  Uyarıcılar
12. Hafta  Doping ve Etik
13. Hafta  Doping Testleri
14. Hafta  Değerlendirme
15. Hafta  Genel tekrar
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
4
56
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
5
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
. Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak antrenman ve hareket bilimleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat, mesleki temel değerler ve etik kurallar çerçevesinde uygular.X
2
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için ileri bilgi ve beceri düzeyine sahiptir.X
3
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilgi teknolojileri, teknik ekipman, cihaz ve aletler hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanıyla ilgili sorunların çözümünde kullanır.X
4
Antrenman ve hareket bilimleri alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirerek yeni bilgiler oluşturur ve takım çalışması yapar.X
5
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili deneysel, klinik veya tanımlayıcı bir çalışmayı planlar, çalışmalarında kanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini, yeni uygulamaları ve istatistiksel analiz yöntemlerini kullanır ve raporlar.X
6
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır, yeni yaklaşımlar ve çözüm önerileri geliştirir.X
7
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
8
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır, bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslararası hakemli bir dergide yayınlar.X
9
Antrenman ve hareket bilimleriyle ilgili mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.X
10
Antrenman ve hareket bilimleri alanında sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirir ve gerektiğinde dönüştürür.X
11
Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi).X
12
Antrenman ve hareket bilimleriyle ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları bilimsel, etik ve kalite çerçevesinde değerlendirir.X
13
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bilgileri paylaşır.X
14
Antrenman ve hareket bilimleri alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
15
Ulusal değerleri göz önünde tutarak Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X
16
Antrenman ve hareket bilimleri alanında ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ömer ŞENEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/osenel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osenel@gazi.edu.tr)