GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ/BES-A-1010
Dersin Adı: BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
Öğrenciler bilimsel araştırma sürecini sıralayabilecektir.
Öğrenciler spor alanlarında bir araştırma tasarlayabilecektir.
Öğrenciler spor alanlarında bir araştırmayı planlayabilecektir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Bilimin Tanımı, Özelliği, Tarihsel Gelişimi ve Bilimsel Paradigmalar
2. Hafta  Bilimsel Araştırma ve Süreçleri, Konu Belirleme, Problemi Tanımlama, Problem Seçimi, Amaç, Önem, Sınırlılıklar
3. Hafta  Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Nitel, Nicel Araştırmalar, Tarama-Deneme Modelleri)
4. Hafta  Bilimsel araştırmada kullanılan ölçme araçları
5. Hafta  Veri toplama süreçleri ve analiz yöntemleri
6. Hafta  Evren ve örneklem, geçerlik ve güvenirlik kavramları, araştırma problemi ve hipotezlerin belirlenmesi
7. Hafta  Bilimsel araştırma yönteminin aşamaları
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Bilimsel yayın türleri (tez-makale yazım teknikleri, sunum hazırlama)
10. Hafta  Bilimsel raporlama, kaynak kullanma, atıf yöntemleri, kaynakça düzenleme
11. Hafta  Etik ve meslek kavramı, etik kuramları
12. Hafta  Araştırma etiği kavramı ve temel ilkeleri, araştırma sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri
13. Hafta  Yayın etiği ve temel ilkeleri, yayın sürecinde etik dışı davranışlar ve etik ihlalleri, yazarlık hakkı sorunları, taraflı yayın, editoryal etik
14. Hafta  Araştırma ve yayın etiği ile ilgili yasal mevzuatın değerlendirilmesi ve tartışılması, TUBİTAK araştırma ve yayın kurulu yönetmeliği
15. Hafta  Araştırma etik kurulları, yayın etiğine aykırı örnek incelemeleri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
2
28
 Sunu hazırlama
14
1
14
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
. Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak antrenman ve hareket bilimleri alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat, mesleki temel değerler ve etik kurallar çerçevesinde uygular.X
2
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki problemlerin tanımlanması ve çözümü için ileri bilgi ve beceri düzeyine sahiptir.X
3
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili bilgi teknolojileri, teknik ekipman, cihaz ve aletler hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanıyla ilgili sorunların çözümünde kullanır.X
4
Antrenman ve hareket bilimleri alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirerek yeni bilgiler oluşturur ve takım çalışması yapar.X
5
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili deneysel, klinik veya tanımlayıcı bir çalışmayı planlar, çalışmalarında kanıta dayalı bilimsel araştırma yöntemlerini, yeni uygulamaları ve istatistiksel analiz yöntemlerini kullanır ve raporlar.X
6
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır, yeni yaklaşımlar ve çözüm önerileri geliştirir.X
7
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.X
8
Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır, bilimsel bir toplantıda sunar, ulusal ve uluslararası hakemli bir dergide yayınlar.X
9
Antrenman ve hareket bilimleriyle ilgili mesleki gelişim ve hayat boyu öğrenmeye önem verir, ulusal/uluslararası gelişmeleri basılı yayınlar, teknolojik araçlar ve veri tabanlarını takip ederek bilgisini derinleştirir.X
10
Antrenman ve hareket bilimleri alanında sosyal ilişkilerini ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirir ve gerektiğinde dönüştürür.X
11
Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü B2 düzeyi).X
12
Antrenman ve hareket bilimleriyle ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları bilimsel, etik ve kalite çerçevesinde değerlendirir.X
13
Antrenman ve hareket bilimleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bilgileri paylaşır.X
14
Antrenman ve hareket bilimleri alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.X
15
Ulusal değerleri göz önünde tutarak Antrenman ve hareket bilimleri alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.X
16
Antrenman ve hareket bilimleri alanında ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ömer ŞENEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/osenel)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (osenel@gazi.edu.tr)