GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TARİHİ ve SOSYOLOJİK ANALİZİ/SPSA-2060
Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TARİHİ ve SOSYOLOJİK ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Beden eğitimi ve sporun tarihi ve sosyolojik fonksiyonlarının yapısal analizinin yapılmasını öğrenme.
Beden eğitimi ve spor tarihi ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olma.
Beden eğitimi ve spor sosyolojisine yönelik temel yaklaşımları ifade edebilme.
Beden eğitimi ve sporun toplumsal değişimdeki rolünü bilme.
Beden eğitimi ve sporda kurumlar arası ilişkileri öğrenme.
Farklı kültürlerde sporun gelişim aşamalarını sıralayabilme ve diğer kültürlerle karşılaştırma.
Gelecekteki olası beden eğitimi ve spor sorunlarını değerlendirme.
Toplumsal değişimin beden eğitimi ve spor üzerinde nasıl bir etki oluşturduğunu açıklayabilme.
Değişik kültürlerde sporun gelişim ve fonksiyonlarının yapısını analiz etme.
Beden eğitimi ve spor alanında yapılmış sözlü tarih çalışmalarını bilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Beden Eğitimi ve Sporun Temel Kavramları.
2. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Temel Kavramları ve Araştırma Yaklaşımları.
3. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Sosyolojisinin Temel Kavramları ve Araştırma Yaklaşımları.
4. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin ve Sosyolojisinin Temel Kaynakları.
5. Hafta  Beden Eğitimi ve Sporun Tarihî ve Sosyolojik İlişkileri.
6. Hafta  Değişik Kültürlerde Sporun Gelişimi ve Fonksiyonlarının Yapısal Analizi.
7. Hafta  Beden Eğitimi ve Sporun Toplumsal Değişimdeki Yeri.
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Toplumsal Değişmenin Beden Eğitimi ve Spora Yansımaları.
10. Hafta  Toplumsal Değişme Sürecinde Beden Eğitimi ve Sporun Sorunları.
11. Hafta  Beden Eğitimi ve Sporda Kişi-Kurum İlişkisi.
12. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Alanında Seçkin Simalar ile (sporcu, spor yöneticisi, antrenör, kurum yöneticisi) Yapılmış Sözlü Tarih Görüşme Örnekleri.
13. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Alanında Yapılmış Sözlü Tarih Çalışmalarının Analizleri.
14. Hafta  Gelecekte Olası Beden Eğitimi ve Spor Sorunları.
15. Hafta  Genel değerlendirme.
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmeX
2
Sporda psiko-sosyal alanlardaki kavramları açıklayabilme, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmeX
3
Bilimsel problemleri kurgulayabilme, çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmeX
4
Sporda psiko-sosyal alandaki uzmanlık gerektiren çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilmeX
5
Sporda psiko-sosyal alanlarda gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmeX
6
Sporda psiko-sosyal alanlardaki temel problemlerin çözümünde öncülük yapabilmeX
7
Sporda psiko-sosyal alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeX
8
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz ederek özgün sonuçlara ulaşmaX
9
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip etmeX
10
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için gerekli teknolojileri ileri düzeyde kullanmaX
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmekX
12
Sporda psiko-sosyal alanlar yüksek lisans programına bağlı olarak özümsedikleri bilgi ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Özbay GÜVEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr)