GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRKLERDE SPOR GELENEĞİ ve TEMEL KAVRAMLARI/SPSA-2050
Dersin Adı: TÜRKLERDE SPOR GELENEĞİ ve TEMEL KAVRAMLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Türklerde spor geleneği ve temel kavramlarının öğrenilmesi.
Türk spor geleneği çerçevesinde sporun ilkelerini kavrama ve anlatabilme.
Türk kültüründe sporun yerini anlama ve sporun gelişim aşamalarını açıklayabilme.
Okçuluk sporunun tarihsel gelişimi kavrama.
Türklerin benimsedikleri ve gelenek haline getirdikleri sportif aktivitelerde coğrafyanın etkisini kavrayabilme.
Güreş sporunun özelliklerini anlama ve modern güreş ile arasındaki ayrımı yapabilme.
Türklerin özellikleri ve yapılan sportif faaliyetlerin özellikleri arasında ilişki kurma.
Türk kültüründeki sportif faaliyetlerin gelenekselleşmesindeki nedenleri açıklayabilme.
Türk spor kültüründen günümüze kadar uzanan oyunları açıklayabilme.
Türk sporuna edebi metinlerin bakış açılarını analiz edebilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Türk spor geleneğinin temel kaynakları.
2. Hafta  Türk kültüründe sporun geçirdiği aşamalar.
3. Hafta  Edebi metinlerde Türk spor geleneği.
4. Hafta  Türk spor geleneğinde yer alan sportif aktiviteler.
5. Hafta  Türklerde Avcılık sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
6. Hafta  Türklerde Okçuluk sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
7. Hafta  Türklerde Güreş sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Türklerde Binicilik sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
10. Hafta  Türklerde Cirit sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
11. Hafta  Türklerde Çöğen/Çevgân/Polo sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
12. Hafta  Türklerde Gökbörü sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
13. Hafta  Türklerde Gürz Kaldırma, Mızrak Atma sporu ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
14. Hafta  Türk spor geleneğinde yer alan diğer sporlar, oyunlar ve temel kavramları (Terimleri ve Deyimleri).
15. Hafta  Genel değerlendirme.
16. Hafta  Final.
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmeX
2
Sporda psiko-sosyal alanlardaki kavramları açıklayabilme, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmeX
3
Bilimsel problemleri kurgulayabilme, çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmeX
4
Sporda psiko-sosyal alandaki uzmanlık gerektiren çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilmeX
5
Sporda psiko-sosyal alanlarda gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmeX
6
Sporda psiko-sosyal alanlardaki temel problemlerin çözümünde öncülük yapabilmeX
7
Sporda psiko-sosyal alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeX
8
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz ederek özgün sonuçlara ulaşmaX
9
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip etmeX
10
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için gerekli teknolojileri ileri düzeyde kullanmaX
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmekX
12
Sporda psiko-sosyal alanlar yüksek lisans programına bağlı olarak özümsedikleri bilgi ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Özbay GÜVEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr)