GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MEDYANIN SPORA ETKİSİ/SPSA-2080
Dersin Adı: MEDYANIN SPORA ETKİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Etik ve etik değer kavramlarının sporla ilişkisi ve görünümlerinin öğrenilmesi.
Spor ahlakında karşılaşılan sorunların neler olduğunu öğrenir.
Ahlaki değerlerin evrensel boyutlarda hayata nasıl geçirileceğini öğrenme.
Spordaki ahlaki davranışların sporda şiddeti azaltmadaki rolünü benimser.
Ahlak ile ilgili temel kavramları açıklama.
Kişiliğin gelişiminde sporun rolünü öğrenme.
Eğer insanlar ahlaki kurallara uymazlarsa karşılaşacağı ceza yaptırımları bilir.
Spor ve ahlak arasında nasıl bir ilişki olduğunu açıklama.
Şiddeti azaltmada ahlaki davranışların rolünü kavrar.
Sporda şike konusuna ilişkin farkındalık kazanma.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Medya kavramı ve kapsamı.
2. Hafta  Medyanın kurumsal olarak ortaya çıkışı.
3. Hafta  Kitle iletişim araçları ve kullanım biçimleri.
4. Hafta  Spor ve kitle iletişim araçları: sporun medyada sunumu.
5. Hafta  Sporun kitle iletişim araçlarından etkilenmeleri.
6. Hafta  Medyanın genel işlevleri, sosyal görev ve sorumlulukları.
7. Hafta  Medya-toplum-spor-eğitim ilişkileri.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Spor ve medya ilişkisi.
10. Hafta  Medyanın spora katkıları.
11. Hafta  Sporun topluma yaygınlaştırılmasında medyanın etkileri.
12. Hafta  Sporda şiddet ve saldırganlığa medyanın etkileri.
13. Hafta  Uluslararası ilişkilerde spor ve medyanın rolü.
14. Hafta  Türkiye’de spor medyasında yer alan konular.
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmeX
2
Sporda psiko-sosyal alanlardaki kavramları açıklayabilme, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmeX
3
Bilimsel problemleri kurgulayabilme, çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmeX
4
Sporda psiko-sosyal alandaki uzmanlık gerektiren çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilmeX
5
Sporda psiko-sosyal alanlarda gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmeX
6
Sporda psiko-sosyal alanlardaki temel problemlerin çözümünde öncülük yapabilmeX
7
Sporda psiko-sosyal alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeX
8
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz ederek özgün sonuçlara ulaşmaX
9
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip etmeX
10
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için gerekli teknolojileri ileri düzeyde kullanmaX
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmekX
12
Sporda psiko-sosyal alanlar yüksek lisans programına bağlı olarak özümsedikleri bilgi ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Özbay GÜVEN , Dr. Öğrt. Üyesi Erdoğan YILMAZ )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr , yilmazer@gazi.edu.tr)