GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SPORUN SOSYOLOJİK TEMELLERİ/SPSA-1060
Dersin Adı: SPORUN SOSYOLOJİK TEMELLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi ve sporun sosyolojik açıdan görünümlerinin öğrenilmesi.
Sosyal olay ve olgulara neden olan sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik faktörleri açıklayabilme.
Sosyoloji ve spor arasındaki ilişkiyi toplumsal boyutta açıklayabilme.
Sporun toplumsal yaşam içerisinde sosyolojik açıdan yerine getirdiği işlevlerin önemini fark edebilme.
Spor sosyolojisindeki temel kuramsal yaklaşımları açıklayabilme.
Farklı kültürlerde sporun toplumsal yaşam içerisinde oynadığı rolün gerisindeki etmenleri sorgulayabilme.
Sporu sosyolojik açıdan inceleyebilecek kuram ve teknikleri öğrenme.
Bir yaşam tarzı olarak sporun kimlik edinme süreçleri içerisindeki oynadığı rolü değerlendirme.
Sporun ekonomi ve medya ilişkileri çerçevesinde yaşadığı dönüşümün toplumsal yaşam üzerindeki etkilerini irdeleme.
Spor sosyolojisinin önde gelen temsilcilerini ve onların görüşlerini anlayabilme.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Sosyolojinin temel kavramlarının sporla ilişkisi.
2. Hafta  Spor sosyolojisinde metot ve teknikler.
3. Hafta  Toplum ve spor, toplumsal süreçler ve spor.
4. Hafta  Sporu teşvik eden sosyal ve ekonomik faktörler.
5. Hafta  Sporun toplumsal değişimdeki, toplumsal değişmenin spordaki önemi.
6. Hafta  Sosyal ilişkilerin düzenlenmesinde sporun yeri, sosyal dinamikler.
7. Hafta  Spor ve seyirci, sporda sapma ve şiddet.
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Sporun gruplar üzerindeki etkisi.
10. Hafta  Popüler kültür ve spor.
11. Hafta  Spor ve medya.
12. Hafta  Spor endüstrisi ve sporun ticarileşmesi.
13. Hafta  Spor ve siyaset ilişkilerinin ulusal ve uluslararası boyutları.
14. Hafta  Sporda amatörlük ve profesyonellik.
15. Hafta  Genel değerlendirme.
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
2
26
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
2
26
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmeX
2
Sporda psiko-sosyal alanlardaki kavramları açıklayabilme, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmeX
3
Bilimsel problemleri kurgulayabilme, çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmeX
4
Sporda psiko-sosyal alandaki uzmanlık gerektiren çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilmeX
5
Sporda psiko-sosyal alanlarda gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmeX
6
Sporda psiko-sosyal alanlardaki temel problemlerin çözümünde öncülük yapabilmeX
7
Sporda psiko-sosyal alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeX
8
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz ederek özgün sonuçlara ulaşmaX
9
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip etmeX
10
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için gerekli teknolojileri ileri düzeyde kullanmaX
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmekX
12
Sporda psiko-sosyal alanlar yüksek lisans programına bağlı olarak özümsedikleri bilgi ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Özbay GÜVEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr)