GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR TARİHİ/SPSA-1070
Dersin Adı: BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR TARİHİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Geçmiş dönemlerden günümüze dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaların tarihî ve kültürel yönleriyle öğrenilmesi.
Tarihin tanımı ve sporla olan ilişkisini tanımlama.
Dünyada beden eğitimi ve sporun geçirdiği aşamaları tarihi ve kültürel yönleriyle öğrenme.
Tarihsel dönemler ve coğrafi bölgeler konularında bilgi sahibi olma.
Beden eğitimi ve sporun farklı çağlarda gelişimlerini açıklayabilme.
Geçmişten günümüze beden eğitimi politikalarını ve felsefesini anlama.
Beden eğitimi ve spor ile ilgili nasıl çalışma yapılacağının öğrenilmesi.
Sosyal, ekonomik, politik kurumsallaşma ve örgütlenme konularını anlama.
Beden eğitimi ve sporun gelişiminde önemli olayların öğrenilmesi.
Geçmişten günümüze sporun önemli bir ürünü olan olimpiyatların önemini kavrama.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tarihin Tanımı, Elemanları ve Diğer Disiplinlerle İlişkisi.
2. Hafta  Tarih Yazma Şekilleri ve Tarihte Çağ Kavramı.
3. Hafta  Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Kaynakları.
4. Hafta  Tarih Öncesi Çağlarda Beden Eğitimi ve Spor.
5. Hafta  İlkçağda Değişik Coğrafyalarda Beden Eğitimi ve Spor.
6. Hafta  Türklerde Beden Eğitimi ve Spor.
7. Hafta  Eski Yunan’da Beden Eğitimi ve Spor ve Sportif Festivaller.
8. Hafta  Ara Sınav.
9. Hafta  Antik Olimpiyat Oyunlarının Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu.
10. Hafta  Antik Çağda Gymnasion, Palaestra, Stadyum, Hipodrom ve Circuslar.
11. Hafta  Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor ve Yarışma Festivalleri/Gösterileri.
12. Hafta  Ortaçağda Beden Eğitimi ve Spor.
13. Hafta  Yeniçağda Beden Eğitimi ve Spor.
14. Hafta  Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre de Coubertin’in Olimpik Barış Fikri.
15. Hafta  Genel değerlendirme
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
4
52
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
6
18
 Sunu hazırlama
3
6
18
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
9
9
 Diğer
4
5
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilmeX
2
Sporda psiko-sosyal alanlardaki kavramları açıklayabilme, alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilmeX
3
Bilimsel problemleri kurgulayabilme, çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilmeX
4
Sporda psiko-sosyal alandaki uzmanlık gerektiren çalışmalarını bağımsız olarak yürütebilmeX
5
Sporda psiko-sosyal alanlarda gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmeX
6
Sporda psiko-sosyal alanlardaki temel problemlerin çözümünde öncülük yapabilmeX
7
Sporda psiko-sosyal alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmeX
8
Yürüttüğü araştırmalar kapsamında topladığı nitel veya nicel verileri uygun tekniklerle analiz ederek özgün sonuçlara ulaşmaX
9
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili literatürü, güncel tartışma, proje ve gelişmeleri takip etmeX
10
Sporda psiko-sosyal alanlarda, ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilgi edinmek ve fikirlerini tartışmak için gerekli teknolojileri ileri düzeyde kullanmaX
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmekX
12
Sporda psiko-sosyal alanlar yüksek lisans programına bağlı olarak özümsedikleri bilgi ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmeX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Özbay GÜVEN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ozbay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ozbay@gazi.edu.tr)