GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I/HEM-1150
Dersin Adı: TEMEL ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
1. Çocuk sağlığını etkileyen etkenleri bilir, ,
2. Çocuk sağlığının tarihsel gelişimini kavrar,
3. Pediatri hemşireliğinin gelişimini ifade eder,
4. Çocuk sağlığı ile ilgili ulusal ve uluslararası göstergeleri yorumlar,
5. Çocuk sağlığına yönelik ulusal/ uluslararası bildirgeler, yasalar, yönetmelikler ve alınan kararları açıklar,
6. Özel gereksinimi olan, korunmaya muhtaç ve suça itilen çocuklarda hemşirelik yaklaşımını tartışır,
7. Çocuk sağlığına yönelik etik sorun özelliklerini kavrar ve duyarlılık kazanır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Örgün Eğitim
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse giriş ve dersin tanıtımı
2. Hafta  Çocuk sağlığının tanımı
3. Hafta  Çocuk sağlığının tarihsel gelişimi
4. Hafta  Pediatri hemşireliğinin tanımı, tarihsel gelişimi ve özellikleri
5. Hafta  Dünyada çocuk sağlığının durumu ve çocuk sorunları
6. Hafta  Ülkemizde çocuk sağlığının durumu ve çocuk sorunları
7. Hafta  Ülkemizde çocuk sağlığının düzenlenmesine yönelik yapılan uygulamalar
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  Çocuk sağlığının geliştirilmesine yönelik çözüm önerileri
10. Hafta  Sağlam çocuk izlemi - Çocuklarda sağlıklı gelişme
11. Hafta  Çocuk ihmali ve istismarı
12. Hafta  Özürlü çocuklarda hemşirelik yaklaşımı ve aile danışmanlığı
13. Hafta  Suça itilen çocuklarda hemşirelik yaklaşımı
14. Hafta  Korunmaya muhtaç çocuklarda hemşirelik yaklaşımı
15. Hafta  Etik ile ilgili kavramlar
16. Hafta  FİNAL
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
4
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
1
15
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
14
14
 Sunu hazırlama
1
14
14
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
12
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
173
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi edinebilme.X
2
Hemşireliğin mesleki ve etik değerlerini kavrayabilme.X
3
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.X
4
Alanında sahip olduğu bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.X
5
Hemşirelik uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.X
6
Temel düzeyde istatistik bilgisi edinebilme.X
7
Hemşirelik uygulamalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.X
8
Hemşirelik uygulamalarında bakım verdiği bireyi çevresiyle birlikte ele alabilme.X
9
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme.X
10
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme.X
11
Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.X
12
Toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik uygulama yapabilme.X
13
Alanı ile ilgili ortaya koyduğu çalışmayı ulusal makale/bildiri olarak yayınlayabilme.X
14
Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.X
15
Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma.X
16
Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Ebru Kılıçarslan Törüner Doç. Dr. Naime Altay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ebrutoruner@gazi.edu.tr , naimealtay@gazi.edu.tr)