GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II/HEM-2100
Dersin Adı: HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ II
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Aile sağlığını değerlendirmede halk sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını kavrar
Aile ile içi iletişimi geliştirilmesinde halk sağlığı hemşiresinin rolünü kavrar
Halk sağlığı hemşireliğinde sınıflama sistemlerini kavrar
Halk sağlığı hemşireliğinde sınıflama sistemlerini kullanır
Hemşirelik bakımında sağlık davranışı ile ilgili modelleri kullanır
Halk sağlığı hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaların önemini kavrar
Halk sağlığı hemşiresinin iş sağlığı hizmetlerindeki rolünü kavrar
Birinci basamakta tarama ve bağışıklama hizmetlerini uygular
Nüfus ve sağlık sorunlarının önlenmesinde halk sağlığı hemşiresinin rolünü kavrar
Halk sağlığı hemşiresinin alternatif-tamamlayıcı tedavi yöntemlerindeki rolünü kavrar

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Halk Sağlığı Hemşireliğinde Etik Konular
2. Hafta  Aile Sağlığı ve Halk Sağlığı Hemşireliği  Aile Sağlığının Değerlendirilmesi  Aile Sağlığını Değerlendirmede Kullanılan Rehberler
3. Hafta  Aile Sağlığı ve Halk Sağlığı Hemşireliği  Aile Sağlığının Değerlendirilmesi  Aile Sağlığını Değerlendirmede Kullanılan Rehberler
4. Hafta  Ailede Yaşanan Krizler ve Halk Sağlığı Hemşiresinin Yaklaşımı
5. Hafta  Halk Sağlığı Hemşireliğinde Sınıflama Sistemleri
6. Hafta  Halk Sağlığı Hemşireliğinde Modeller ve Modellerin kullanılması
7. Hafta  Halk Sağlığı Hemşireliğinde Modeller ve Modellerin kullanılması
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Halk Sağlığı Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
10. Hafta  I.Basamakta Sağlık Hizmetlerinde Taramalar ve Bağışıklama
11. Hafta  Alternatif ve Tamamlayıcı Tedaviler ve Halk Sağlığı Hemşiresinin Rolü
12. Hafta  İş sağlığı ile ilgili güncel yasal düzenlemeler ve iş sağlığı hizmetlerinde halk sağlığı hemşiresinin rolü
13. Hafta  İş sağlığı ile ilgili güncel yasal düzenlemeler ve iş sağlığı hizmetlerinde halk sağlığı hemşiresinin rolü
14. Hafta  Dünya’da ve Türkiye’de Nüfus ve Sağlık Sorunları
15. Hafta  Dünya’da ve Türkiye’de Nüfus ve Sağlık Sorunları
16. Hafta  Final
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi edinebilme.X
2
Hemşireliğin mesleki ve etik değerlerini kavrayabilme.X
3
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.X
4
Alanında sahip olduğu bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.X
5
Hemşirelik uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.X
6
Temel düzeyde istatistik bilgisi edinebilme.X
7
Hemşirelik uygulamalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.X
8
Hemşirelik uygulamalarında bakım verdiği bireyi çevresiyle birlikte ele alabilme.X
9
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme.X
10
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme.
11
Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.X
12
Toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik uygulama yapabilme.X
13
Alanı ile ilgili ortaya koyduğu çalışmayı ulusal makale/bildiri olarak yayınlayabilme.X
14
Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.X
15
Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma.X
16
Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   ( Prof. Dr. Sultan Ayaz Alkaya , Prof. Dr. Naile Bilgili , Doç. Dr. Yeter Kitiş)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/sultan , websitem.gazi.edu.tr/site/nbilgili , websitem.gazi.edu.tr/site/yeterkitis)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (sultan@gazi.edu.tr , nbilgili@gazi.edu.tr , yeterkitis@gazi.edu.tr)