GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HEMŞİRELİKTE KLİNİK ÖĞRETİM/HEM-1040
Dersin Adı: HEMŞİRELİKTE KLİNİK ÖĞRETİM
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Klinik eğitimin ilke ve yöntemlerini kavrar
Klinik eğitimin ilke ve yöntemlerini uygular

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Klinik uygulamanın ön hazırlığı ve planlama
2. Hafta  Klinik uygulamada öğretim elemanının sahip olması gereken özellikler
3. Hafta  Klinik uygulamada öğrenci- öğretmen ilişkisi
4. Hafta  Klinik uygulamalarda öğrencinin izlenmesi
5. Hafta  Planlı bakımın öğrencilerle uygulanması
6. Hafta  Klinik uygulamada stres yaratan durumlar
7. Hafta  İnteraktif yöntemlerle klinik tartışmaların yönetilmesi, klinik tartışmalar ve önemi
8. Hafta  Klinik uygulama alanının eğitim ortamı olarak verimli kullanılması
9. Hafta  Klinik uygulamalarda profesyonel davranış kazandırılması
10. Hafta  Klinik uygulamalarda öğrencinin değerlendirilmesi
11. Hafta  Klinik uygulamalarda ekip anlayışının öğrenciye kazandırılması
12. Hafta  Klinik öğretimde etik ilkeler
13. Hafta  İnteraktif yöntemlerle klinik tartışma (sunum)
14. Hafta  İnteraktif yöntemlerle klinik tartışma (sunum)
15. Hafta  İnteraktif yöntemlerle klinik tartışma (sunum)
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
10
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
10
1
10
 Sunu hazırlama
8
2
16
 Sunum
10
2
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
129
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
5.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Uzmanlık alanı ile ilgili temel bilgi edinebilme.X
2
Hemşireliğin mesleki ve etik değerlerini kavrayabilme.X
3
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz edebilme.X
4
Alanında sahip olduğu bilgileri kanıta dayalı uygulayabilme.X
5
Hemşirelik uygulamalarında eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.X
6
Temel düzeyde istatistik bilgisi edinebilme.X
7
Hemşirelik uygulamalarında diğer disiplinlerle işbirliği yapabilme.X
8
Hemşirelik uygulamalarında bakım verdiği bireyi çevresiyle birlikte ele alabilme.X
9
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapabilme.X
10
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilme.X
11
Bireysel ve mesleki gelişim için bilgi ve teknolojiyi kullanabilme.X
12
Toplumun sağlık düzeyini yükseltmeye yönelik uygulama yapabilme.X
13
Alanı ile ilgili ortaya koyduğu çalışmayı ulusal makale/bildiri olarak yayınlayabilme.X
14
Sağlık strateji ve politikalarını yorumlayabilme.X
15
Yaşam boyu öğrenme faaliyetlerine katılmaya istekli olma.X
16
Mesleki ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik liderlik yapabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Hülya BULUT , Doç. Dr. Sevil GÜLER DEMİR , Doç. Dr. Ülkü POLAT , Doç.Dr. Sevinç KUTLUTÜRKAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/bhulya , http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sevil.guler , https://websitem.gazi.edu.tr/site/skutlu , https://websitem.gazi.edu.tr/site/ugorgulu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bhulya@gazi.edu.tr , sevil.guler@gazi.edu.tr , skutlu1@yahoo.com ugorgulu@gazi.edu.tr )