GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TEMEL DEMOGRAFİ/KDE-1010
Dersin Adı: TEMEL DEMOGRAFİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Demografinin tanımını söyleyebilme, Nüfus Piramidini yorumlayabilme
Demografik veri kaynaklarını sıralayabilme, Doğurganlık ve doğurganlık ölçütlerini sırayabilme,hesaplayabilme
Dünyanın nüfusunu tarihi gelişimi ve değişimi sürecinde ifade edebilme
Dünyadaki büyük nüfus hareketlerini cografyası kapsamında açıklayabilme, Mortalite Ölçütlerini sayabilme,hesaplayabilme
Nüfus tahminleri ve bu tahminlerin gereği ve nedenlerini sayabilme
Nüfus projeksiyon metodlarını açıklayabilme, Demografik dönüşümü açıklayabilme
Nüfus politikalarını açıklayabilme, Göç kavramını önemini ifade edebilme
Türkiye nüfusunu tarihi gelişimi ve değişimi sürecinde ifade edebilme
Sağlık demografisini tanımlayabilme
Demografide Yaş ve Cinsiyet kavramlarının yerini tanımlayabilme

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Demografinin tanımı,
2. Hafta  Demografik veri kaynakları,Doğurganlık ve doğurganlık ölçütleri
3. Hafta  Dünyanın nüfusunun tarihi gelişimi ve değişimi
4. Hafta  Dünyadaki büyük nüfus hareketleri
5. Hafta  Nüfus projeksiyon metodları
6. Hafta  Nüfus Piramidi
7. Hafta  Türkiye nüfusunun tarihi gelişimi ve değişimi
8. Hafta  Türkiye nüfusunun tarihi gelişimi ve değişimi
9. Hafta  Sağlık demografisi
10. Hafta  Sağlık demografisi
11. Hafta  Demografide Yaş ve Cinsiyet kavramlarının yeri
12. Hafta  Nüfus biliminin sağlık hizmetleri yönünden nasıl kullanılabileceği
13. Hafta  Nüfus biliminin sağlık hizmetleri yönünden nasıl kullanılabileceği
14. Hafta  Nüfusta değişim ile birey ve toplum sağlığı arasındaki etkileşimi ödev konu başlıkları ile tartışmak
15. Hafta  x
16. Hafta  x
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
0
0
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
12
4
48
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
14
3
42
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
216
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8.64
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Sosyoloji ve diğer bilimlerle ilişkisini bilme,  X
2
sosyolojinin araştırma metodlarını bilmeX
3
sosyolojinin araştırma metodlarının kullanılarak kazaların sosyolojik açıdan değerlendirilmesini kavrama,X
4
toplum tanımı ve toplum taramalarını kavramaX
5
kazaların yaş grupları ve cinsiyetle ilişkisini öğrenmeX
6
kazalar ve sosyokültürel düzey ilişkisini kavramaX
7
kazalar ve coğrafya ilişkisini kavramaX
8
kazalar ve psikoloji ilişkisini kavramaX
9
kazalar ve ekonomi ilişkisini kavramaX
10
kaza ve yaralanmaların sosyal boyutunu kavramaX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Halk Sağlığı Anabilim Dalında görev alan tüm öğretim üyeleri )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( websitem.gazi.edu.tr/site/ naksakal , websitem.gazi.edu.tr/site/mnilhan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( naksakal@gazi.edu.tr , mnilhan@gazi.edu.tr , asiyeud@gazi.edu.tr)