GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİM, REHABİLİTASYON VE SAĞALTIMININ TARİHİ/OKS-2110
Dersin Adı: İŞİTME ENGELLİLERİN EĞİTİM, REHABİLİTASYON VE SAĞALTIMININ TARİHİ
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Tarihin tanımı; tarihi dönemlerin ve geçirşleri etkileyen olayların tanıtılması
Engellilik kavramının ve tarihteki görünürlülüklerinin tanıtılması
İşitme ve konuşma engelinin tarihteki görünürlüğünün tanıtılması
İşitme ve konuşma engellilere bakışın, eğitim, tedavisi ve rehabilitasyonu için yapılanların tarihi çağlar içinde incelenmesi
İşaret dillerinin tanıtılması
TÜrk işaret dillinin (TİD) tanıtılması
İşitme ve konuşma engellilere bakışın, eğitim, tedavisi ve rehabilitasyonu için yapılanların Türk İslam tarihi içinde incelenmesi
İşitme ve konuşma engellilere bakışın, eğitim, tedavisi ve rehabilitasyonu için yapılanların Cumhuriyet tarihi içinde incelenmesi
İşitme ve konuşma engellilere bakışın, eğitim, tedavisi ve rehabilitasyonun Türkiyede ve Dünyadaki güncel durumu

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde görseller ve kaynaklar kullanıalrak yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Tarihin tanımı; Genel tarih bilgisi; tarihin incelenme yöntemleri; bilim tarihi nedir? Kaynakların tanıtılması
2. Hafta  Tarih boyunca uygarlıkların geçirdiği aşamaların insan yaşantısına ve toplumsal kurumlara etkisi bağlamında engellilik kavramı ve işitme-konuşma engel
3. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların ilk görüldüğü yerler ve dönemler- İlk Ça
4. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi- Orta Çağ: Din'in ve dini kuru
5. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi- Rönesans ve sonrası: İşitme ve
6. Hafta  Ödev sunumu: İşitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramlarla ilişkili karakteristik bir kişi, ol
7. Hafta  SINAV
8. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi: -Fransız İhtilali sonrası: İşi
9. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi- Yakın Çağ: Teknolojik gelişmel
10. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi- Yakın Çağ: Sosyal hareketlerin
11. Hafta  Tarihte işitme-konuşma engellilerin, işaret dilinin ve eğitim, tedavi, rehabilitasyon vb ilişkili kavramların gelişimi: Engellilik hareketi ve sonrası
12. Hafta  İşitme ve Konuşma engellileirn eğitim ve tedavisinde önemli rol oynayan kurumlar: Okullar, hastaneler ve dernekler
13. Hafta  Sağır Kültürü ve çalışmaları ve ilişkili alanlar. Türk-İslam devletlerinde ve Türkiye Cumhuriyetinde İşitme ve konuşma engellilerin durumu: Gelişmeler ve kurumlar.
14. Hafta  SINAV
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
15
 Uygulama
1
15
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
30
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
70
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
2
5
10
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
2
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
3
12
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak uygulamalar için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparX
2
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak odyoloji, konuşma, ses bozuklukları programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.X
3
Erken tanı, tedavi ve toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.X
4
Odyoloji, konuşma ve ses bozukluklarının tanı ve tedavi hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.X
5
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek grupları ve alana yakın meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.X
6
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.X
7
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X
8
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında mesleki ve akademik bilgi, becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir .X
9
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen toplantılarda güncel yaklaşımlar ve araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilirX
10
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir ve gelişen ihtiyaçlara göre yeniliklerin kazandırılmasına katkı sağlar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Yusuf KEMALOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yusufk@gazi.edu.tr)