GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
VESTİBÜLER SİSTEM BOZUKLUKLARI I/OKS-2050
Dersin Adı: VESTİBÜLER SİSTEM BOZUKLUKLARI I
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 3
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Vestibuler sistem (labirent, proprioseptif sistem, göz-görme yolları, serebellum ve kortex) anatomi ve fonksiyonlarının öğretilmesi
vestibuler bozuklukların klinik özelliklerinin, tanı ve tedavi yöntemlerinin temel prensiplerinin öğrenilmesi
x
x
x
x
x
x
x
x

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Vestibuler sistem anatomisi (iç kulak-beyin sapı)
2. Hafta  Vestibuler sistem anatomisi (proprioseptif sistem, görme yolları, serebellum, korteks ve santral yollar)
3. Hafta  Vestibuler sistem fizyolojisi (iç kulak-beyin sapı)
4. Hafta  Vestibuler sistem fizyolojisi(proprioseptif sistem, görme yolları, serebellum, korteks ve santral yollar)
5. Hafta  Vestibuler sistem muayene yöntemleri
6. Hafta  Vestibuler testler (santral-sereblellar testler)
7. Hafta  Vestibuler testler (kalorik test, ENG, Rotary chair, posturografi)
8. Hafta  Periferik vestibuler hastalıklar ve ayırıcı tanısı-I (Labirent hastalıkları)
9. Hafta  Periferik vestibuler hastalıklar ve ayırıcı tanısı-II (Posterior fossa ve beyin sapı hastalıkları)
10. Hafta  Periferik vestibulopatide tedavi ve rehabilitasyon prensipleri
11. Hafta   Santral vestibuler hastalıklar ve ayırıcı tanısı
12. Hafta  Santral vestibuler hastalıkların tedavisi ve rehabilitasyon
13. Hafta  Denge problemlerinin psikojenik yönü
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
32
1
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
4
1
4
 Rapor hazırlama
9
1
9
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
5
1
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
80
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
3.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
3
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak uygulamalar için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparX
2
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak odyoloji, konuşma, ses bozuklukları programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.X
3
Erken tanı, tedavi ve toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.X
4
Odyoloji, konuşma ve ses bozukluklarının tanı ve tedavi hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.X
5
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek grupları ve alana yakın meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.X
6
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.X
7
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X
8
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında mesleki ve akademik bilgi, becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir .X
9
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen toplantılarda güncel yaklaşımlar ve araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilirX
10
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir ve gelişen ihtiyaçlara göre yeniliklerin kazandırılmasına katkı sağlar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yusuf Kemal Kemaloğlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yusufk@gazi.edu.tr)