GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ/OKS-1030
Dersin Adı: İŞİTME VE ÖLÇÜMÜ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
İşitme fonsiyonunun objektif değerlendirilmesinde rol oynayan psiko-akustik prensiplerin ve odyolojik test prensiplerin öğrenilmesi
odyolojik test bulgularının tıbbi eğitsel mesleki ve rehabilitatif yönden yorumlanmasının klinik gözlem ve pratik uygulamalar ile öğrenilmesi
x
x
x
x
x
x
x
x

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  İşitme Fizyolojisi 1
2. Hafta  İşitme Fizyolojisi 2-3
3. Hafta  İşitme değerlendirmesinde psikoakustik prensipler-1 İşitme değerlendirmesinde psikoakustik prensipler-2
4. Hafta  İşitme Kaybı tipleri 1 İşitme Kaybı tipleri 2
5. Hafta  Odyolojide test ortamı Odyolojide hasta kabulü ve hikaye alma
6. Hafta  Saf Ses Odyometri 1 saf Ses Odyometri 2
7. Hafta  Konuşma odyometresi ve fonetik kelime listeleri Konuşma odyometresinin klinik uygulamaları-1 Konuşma odyometresinin klinik uygulamaları-2
8. Hafta  İletim tipi işitme kayıplarında odyolojik değerlendirme Sensor ve sensorinöral işitme kayıpları-1 (koklear patolojiler) Sensor ve sensorinöral işit
9. Hafta  İşitme Kayıplarının objektif tanısal değerlendirilmesi-1
10. Hafta  İşitme Kayıplarının objektif tanısal değerlendirilmesi-2
11. Hafta  Orta kulak immitance’ı ve timpanometre-1 Orta kulak immitance’ı ve timpanometre-2 Akustik refleks ve klinik uygulamaları
12. Hafta  Fonksiyonel işitme kayıplarında klinik değerlendirme
13. Hafta  Odyolojik testlerin yorumlanması-1 (genel prensipler) Odyolojik testlerin yorumlanması-2 (klinik yorumlamada dikkat edilecek hususlar-raporlama)
14. Hafta   Final
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
2
28
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
12
1
12
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
14
1
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
3
6
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak uygulamalar için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparX
2
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak odyoloji, konuşma, ses bozuklukları programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.X
3
Erken tanı, tedavi ve toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.X
4
Odyoloji, konuşma ve ses bozukluklarının tanı ve tedavi hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.X
5
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek grupları ve alana yakın meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.X
6
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.X
7
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X
8
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında mesleki ve akademik bilgi, becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir .X
9
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen toplantılarda güncel yaklaşımlar ve araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilirX
10
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir ve gelişen ihtiyaçlara göre yeniliklerin kazandırılmasına katkı sağlar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Bülent Gündüz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (bulentgunduz4@gmail.com)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (bulentgunduz4@gmail.com)