GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SES FİZİĞİ AKUSTİK FONETİK/OKS-1020
Dersin Adı: SES FİZİĞİ AKUSTİK FONETİK
Dersin Kredisi: 1 Ders AKTS : 4
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ses kavramını bilir ses dalgalarının oluşumu ve özellikleri konusunda bilgi edinir.
Ses dalgalarının analizi ve sentezi hakkında bilgi kazanır.
İnsanda işitme ve sesin oluşumu hakkında bilgi edinir.
Ekip çalışmasının önemini ve diğer disiplinlerle ortak çalışma prensiplerini kazanır.
x
x
x
x
x
x

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüzyüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ses ile ilgili temel tanımların anlatılması
2. Hafta  Basit harmonik hareketler
3. Hafta  Ses Dalgaları ve Özellikleri
4. Hafta  Ses Dalgalarının Genel Davranımları
5. Hafta  Kompleks Ses Dalgaları
6. Hafta  Ses Dalgalarının Analizleri
7. Hafta  Ses kayıtları
8. Hafta  Akustik odaların özellikleri
9. Hafta  Akustik odalarda oluşan problemler ve çözümleri
10. Hafta  Sesin ölçümü
11. Hafta  Fonetik Bilimine Giriş
12. Hafta  Akustik Fonetik
13. Hafta  Akustik Fonetik
14. Hafta  Sınav
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
1
14
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
2
20
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
100
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
4
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanları ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak uygulamalar için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yaparX
2
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak odyoloji, konuşma, ses bozuklukları programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir.X
3
Erken tanı, tedavi ve toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunur; toplumun odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur.X
4
Odyoloji, konuşma ve ses bozukluklarının tanı ve tedavi hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir; sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.X
5
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bu alanda çalışan diğer meslek grupları ve alana yakın meslek grupları ile etkin iletişim ve işbirliği içinde ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk üstlenir.X
6
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır.X
7
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler.X
8
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanında mesleki ve akademik bilgi, becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir .X
9
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen toplantılarda güncel yaklaşımlar ve araştırmalarını sözlü ve yazılı olarak sunabilirX
10
Odyoloji, konuşma ve ses bozuklukları alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir ve gelişen ihtiyaçlara göre yeniliklerin kazandırılmasına katkı sağlar.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Yusuf Kemal KEMALOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (yusufk@gazi.edu.tr)