GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TRANSKRİPTOM/TBG-2060
Dersin Adı: TRANSKRİPTOM
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ece Konaç
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/ecem
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ecem@gazi.edu.tr; ecemercanoglu@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Genlerin ve ürünlerinin biyolojik fonksiyonlarını öğrenir
DNA yapısını öğrenir
DNA replikasyonunu öğrenir
Gen transkripsiyonunu öğrenir
Gen translasyonunu öğrenir
Protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar
Transkripsiyon düzenlenme mekanizmalarını öğrenir
Translasyon düzenlenme mekanizmalarını öğrenir
Epigenetik ve Epigenom hakkında bilgi sahibi olur
Genom analizi ve sistem biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Santral Dogmaya genel bakış
2. Hafta  Ökaryotlarda transkripsiyonel düzenlenme
3. Hafta   Epigenetik/Epigenomiks nedir?
4. Hafta  Epigenetik moleküler mekanizmaları
5. Hafta  Epigenetik gen düzenlenmesi
6. Hafta  Fonksiyonel ve pozisyonel klonlama
7. Hafta  Fonksiyonel genomik
8. Hafta  Gen ifadelenme analiz metodları
9. Hafta  Mutasyon analizleri, mikroarray, western blotlama
10. Hafta  Düzenleyici RNA’lar
11. Hafta  Proteomiks
12. Hafta  Metabolomiks
13. Hafta   Genom analizi ve sistem biyolojisi
14. Hafta  Güncel yaklaşımlar
15. Hafta  Güncel yaklaşımlar-2
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Molecular Biology of the Gene, 6th Edition, Watson, 2010. StemBook Cambridge (MA): Harvard Stem Cell Institute; 2008. Molecular Biology of the Cell. 4th edition. Alberts B, Johnson A, Lewis J, et al. New York: Garland Science; 2002. Holland-Frei Cancer Medicine. 6th edition. Kufe DW, Pollock RE, Weichselbaum RR, et al., editors., 2003
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
15
3
45
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
3
45
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
9
4
36
 Diğer
14
4
56
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
230
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.X
2
Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır.X
3
İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenirX
4
DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar.X
5
Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır.X
6
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır.X
7
Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar.X
8
DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır.X
9
Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar.X
10
Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir.X