GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
NÜKLEİK ASİT-PROTEİN İLİŞKİLERİ/TBG-2020
Dersin Adı: NÜKLEİK ASİT-PROTEİN İLİŞKİLERİ
Dersin Kredisi: 2 Ders AKTS : 6
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ece KONAÇ, Doç. Dr. Hacer Ilke ÖNEN, Doç. Dr. Atiye Seda YAR SAĞLAM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ecem, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hionen, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sedayar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  ecem@gazi.edu.tr, hionen@gazi.edu.tr,sedayar@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nükleik asit protein ilişkisini kavrayabilme
Hücrede nükleik asit-protein birlikteliğinin olduğu yapıları açıklayabilme
Hücrede nükleik asit-protein birlikteliklerinin işlevsel önemini kavrayabilme.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nükleik asitler hakkında genel bilgiler
2. Hafta  Proteinler hakkında genel tanımlar
3. Hafta  DNA'ya bağlanan proteinler ve içerdikleri motifleri
4. Hafta  RNA'ya bağlanan proteinler ve motifleri
5. Hafta  Nükleozom yapısı ve histon varyantları
6. Hafta  Telomerazın yapısı ve işlevi
7. Hafta  Ribozomların yapısı ve işlevi
8. Hafta  Proteozomların yapısı ve işlevi
9. Hafta  Ara sınav
10. Hafta  Peptit-nükleik asitler ve evrim
11. Hafta  RNA interferansı
12. Hafta  miRNA'ların biyogenezi, maturasyonu ve işlevi
13. Hafta  İnsan hastalıklarında miRNA'ların rolü
14. Hafta  İnsan hastalıklarında miRNA'ların rolü
15. Hafta  CRISPR-CAS9 sistemi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bruce Alberts, Molecular biology of the cell Geoffrey M. Cooper, The Cell: A Molecular Approach
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
2
32
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
2
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
4
1
4
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
9
2
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
2
14
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
150
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
6
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.X
2
Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır.X
3
İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenirX
4
DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar.X
5
Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır.X
6
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır.X
7
Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar.X
8
DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır.X
9
Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar.X
10
Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir.X