GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
MUTASYONLAR/TBG-2070
Dersin Adı: MUTASYONLAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 9
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Ece KONAÇ, Doç. Dr. Hacer Ilke ÖNEN, Doç. Dr. Atiye Seda YAR SAĞLAM
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/ecem, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/hionen, http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/sedayar
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ecem@gazi.edu.tr, hionen@gazi.edu.tr, atiyeseda@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Mutasyon ve genetik hastalık ilişkisini açıklayabilme
Mutasyonları oluş nedenlerine göre sınıflandırabilme
Mutasyonları sonuçlarına göre sınıflandırabilme
Mutasyonları fenotipik etkilerine göre sınıflandırabilme
Kromozomal mutasyonları sınıflandırabilme
Kromozomal mutasyonlar sonucu oluşan genetik hastalıkları tanımlayabilme
Mutajenleri sınıflandırabilme
Mutasyonların evrime katkısını açıklayabilme
Transpozonların neden olduğu mutasyonları açıklayabilme
Epigenetik mutasyonlar ve genetik hastalıklarla ilişkilerini açıklayabilme
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Mutasyon ve genetik hastalık ilişkisi
2. Hafta  Mutasyonların oluş nedenlerine göre sınıflandırılması
3. Hafta  Mutasyonların sonuçlarına göre sınıflandırılması
4. Hafta  Mutasyonların fenotipik etkilerine göre sınıflandırılması
5. Hafta  Mutajen kavramı ve mutajenlerin sınıflandırılması
6. Hafta  Teratojenler ve etkilerini değerlendirme
7. Hafta  Kromozomal mutasyonlar
8. Hafta  Sunum ödevi
9. Hafta  Ara Sınav
10. Hafta  Kromozomal mutasyonlar sonucu oluşan genetik hastalıklar
11. Hafta  Mutasyonların evrime katkısı
12. Hafta  Transpozon kavramı ve transpozonların sınıflandırılması
13. Hafta  Transpozonların neden olduğu hastalıklar
14. Hafta  DNA onarım mekanizmaları
15. Hafta  Epigenetik mutasyonlar ve genetik hastalıklarla ilişkileri
16. Hafta  Final sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Keith Roberts, Peter Walter. Molecular Biology of the Cell (Ed.6th), Garland Science, USA, 2014. Tom Strachan, Andrew Read, Human Molecular Genetics (Ed.4th), 2010.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  Hayır
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
13
3
39
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
4
52
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
7
4
28
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
5
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
5
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
229
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
9.16
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
9
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır.X
2
Hücre zarı ve organellerin ince yapıları moleküler düzeye de inerek tanır.
3
İnsan genetik hastalıklarının kalıtım tiplerini, soy ağacı çizimini öğrenir
4
DNA, RNA ve proteinlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerini, birbirleriyle etkileşimlerini kavrar.X
5
Deneysel araştırma yapmak ve verileri toplamak için gereken yeni alet ve teknolojileri tanır.
6
Kalıtsal bilginin depolanmasını, kopyalanmasını ve proteine aktarılmasını sağlayan ana molekülleri tanır.X
7
Gen transkripsiyon ve protein-protein etkileşimlerine odaklanmış bir moleküler biyoloji bilgisini kavrar.X
8
DNA ve RNA izolasyonu, ölçümü, PCR, elektroforez, RT-PCR, hücre kültürü v.b temel laboratuvar becerilerini kazanır.
9
Evrimin gelişimde, kalıtsal özellik ve hastalıkların kuşaktan kuşağa geçişinde genlerde görülen genetik ve epigenetik işlergelerin rolünü anlar.X
10
Genetik şifrenin anlamını, organizmanın yapı ve işlevleri arasındaki ilişkideki rolünü öğrenir.X